Gyártók 1937: Az Ezüstnyíl Aranyszezonja

1937: Az Ezüstnyíl Aranyszezonja

autopro.hu/Sz.K. | 2017.04.30 06:00

1937: Az Ezüstnyíl Aranyszezonja

1937. május 9-én bemutatkozott a csak 750 kilogramm súlyú Mercedes W 125 versenyautó, és pontosan ekkor kezdődött sikere is. Az egész 1937-es szezont ő uralta, de csak azt az egyet, mert 1938-ban a 750 kilogrammos modell már történelemnek számított.

Hirdetés

Jobb futómű

A W 125-öt pár hónap alatt tervezték meg és állították össze. A sietség oka az volt, hogy az előd, a W 25, az első legendás Mercedes Ezüstnyíl már nem volt többé konkurenciája az Autó Unió versenyautóinak. Így 1936 augusztusában a konstruktőrök újra munkába álltak. Már szeptember 9-én előállt az első prototípus. Az ovális csövek, amiket hosszanti tartóként, és a kör alakú csövek, amiket kereszttartóként használtak, biztosították a stabilságot, a lengéscsillapító pedig nagyon erős volt. A karosszéria aerodinamikája, a három karakterisztikus hűtőráccsal az autó elején még optimalizáltabb lett.

Erősebb, V8-as motor 646 lóerővel

A mai nézetből a bátorságot bizonyítja a motor fejlesztése. Mivel az 1937-es évben volt az utolsó szezon, ahol 750 kilogrammos súlyhatár volt (1938-ban módosításokat vezettek be). Az autónak nem volt már több esélye arra, hogy a versenysportok királya maradjon. Ekkor azonban a vállalati vezetőségben minden résztvevő támogatni kezdte a terveket. Így állt elő a W 125, egy soros nyolchengeres 5660 köbcentiméteres lökettérfogatú motorral. A vizsgálópadon az autó 646 lóerőt produkált, ezzel elérte a W 125 sebessége a 300 kilométer per órát.

Az Ezüstnyíl győzelmei

Az összesen épített tizenegy W 125-ösből az első 1937 februárjában lett kész. A versenypremierje a Tripoliszban kezdődő Nagydíjon volt májusban, ahol egyből magához ragadta a győzelmet. További futamokon a szezonban négy Nagydíjat nyert, és Rudolf Caracciola lett az Európa Bajnok (másodjára, 1935 után). Ezen kívül Caracciola 1938-ban a Franfurt és Darmstadt közötti autóúton két gyorsasági rekordot is beállított, amikor 432,7 km/h-ás sebességgel száguldott. Ezt egy teljesen felszerelt W 125-össel érte el, amiben egy 736 lóerős, 5,6 literes, 12 hengeres motor volt. Ez a mai napig a legnagyobb, nyílt utcán beállított sebességrekord.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink