Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
150 milliárdból veszi ki a kormányt a kamionsofőrök kezéből a Daimler
Bár a hálózatba kapcsolt járművek gondolata először a kamionoknál merült fel, a figyelem hamar a technológia személyautókban való felhasználása felé fordult. A német gyártó most visszatért az eredeti elképzeléshez.
A logisztikában minden perc számít, ezért kiemelt fontossága van a valós idejű adatok felhasználásának: a kamionok hálózatba kapcsolásával időben fel lehet készülni a késésekre, torlódásokra, el lehet kerülni az üresjáratokat (átlagosan az Európa útjain futó kamionok negyede ilyen). Az internetes nyomon követhetőség lehetővé teszi a szállítási költségek csökkentését, a gyártósorokon a várakozással töltött idő hasznossá tételét.
A Daimler ennek a korábbi felismerésnek hatására szeretné megalkotni haszongépjárműveiben a technológiát kiszolgáló infrastruktúrát: 2020-ig félmilliárd euróból fejlesztik a járművek internetes összeköttetését és a kapcsolódó szolgáltatásokat. Wolfgang Bernhard elmondta, a program megindítása 200 új munkahelyet teremt. A Daimler teherautó-gyártásának első embere a beruházással kapcsolatos anyagi elvárásokat nem árulta el, de közölte: az üzlet már ma is nyereséges.
Jelenleg világszerte 350 ezer Daimler által gyártott haszongépjármű képes internetes kommunikációra, melynek során a fuvarszervezők és szervizek többek között a helyszínről, állapotról, a szállítmányról, a sofőrök pedig a közlekedésről, időjárásról, vagy a pihenőhelyekről kaphatnak információkat, írja az Automobilwoche.
Wolfgang Bernhard szerint a növekvő áruforgalom hatékony kezeléséhez intelligens megoldások szükségesek. A Daimler megmutatta, hogy a hálózatba kapcsolt kamionok közti követési távolság mindössze 15 méter is lehet, így egy 40 tonnás gép a légellenállás csökkenése miatt 100 kilométeren akár 25 liter üzemanyaggal is beéri. Tonnára vetítve ez kedvezőbb, mint egy személyautó esetében.