Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ötödével csökkent a dízelautó kereslet, a légszennyezés az oka
Angliában a májusi dízelautó eladások 20%-kal csökkentek, az autóipar a kormányzatot okolja, mert az nem tisztázta a kialakult helyzetet.
Az Egyesült Királyságban nagyjából 81500 új dízelautót regisztráltak májusban, ami 20%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest – jelentette be az Autógyártók és Kereskedők Társasága. – Ezzel a csökkenéssel a dízelautók piaci részesedése 50%-ról 43,7%-ra csökkent.
A visszaesés a dízelautók környezetre és egészségre gyakorolt hatásainak negatív hírverése miatt keletkezett.
A légszennyezés az Egyesült Királyságban évente 40 ezer korai halálhoz vezet, és 43-ból 37 helyen miattuk lépi át Anglia az EU által felállított nitrogénoxid-szennyezettség határait.
2015 szeptemberében a Volkswagen beismerte, hogy nagyjából félmillió Egyesült Államokbeli dízelautóját olyan szoftverrel látta el, ami a motorokat tisztább módba kapcsolja, ha a károsanyag kibocsájtásra tesztelik őket.
A gyártó elmondta, világszerte 11 millió járműve volt érintett, ebbe 1,2 millió angliai is beletartozott.
Areeba Hamid, a Greenpeace UK közlekedési képviselője elmondta, a vásárlók negatívan vélekednek a dízelről.
– Az eladott dízelautók számának csökkenése nem véletlen, ráadásul egész Európában ez történik – mondta. Hozzátette, az emberek tudatosan próbálnak zöldebb autókat venni, nem akarják a városi szennyezettséget még tovább növelni, de az autóipari vállalatok javíthatatlanok, mivel még midig olyan dízelautókat értékesítenek, amik akár 15-ször szennyezőbbek a megengedett maximális értéknél.
– A tisztább technológia létezik. Ahelyett, hogy a gyengébb szabályozásért lobbiznának, az autógyártóknak inkább az elektromos meghajtásra kellene váltania – jegyezte meg.
Jim Holder, a What Car? magazin főszerkesztője elmondta, meglepődött a csökkenés miatt, de ugyanakkor elmondta, szerinte az autóvezetők bizonytalanok a jövőbeli szabályozásokkal kapcsolatban.
– Nincs tiszta kormányzati stratégia a dízelautókat illetően. Egy sor negatív ítélet született az ügyben, de az adózási rendszer továbbra is buzdítja őket. Ezek a vegyes üzenetek nem tesznek semmit a fogyasztó bizalma érdekében, azonban már voltak jelentős lépések a károsanyag kibocsájtás csökkentésének érdekében, részben az Euro 6 szabályozással is – tette hozzá.
Múlt hónapban a kormány publikálta régóta várt terveit, hogy javítsa a levegő minőségét, ebbe belefoglalta azt a célt, hogy a legszennyezőbb autókat kivonják az utakról.
A Transport & Environment tiszta járművekért felelős igazgatója, Greg Archer elmondta, hogy az eladási ábrák megmutatják, hogy a vásárlók elvesztik bizalmukat a dízelben, és elkezdtek a tisztán elektromos alternatívák irányába mozdulni.
Májusban az új benzines autók regisztrációja 0,4%-kal emelkedett, míg az alternatív meghajtású autókra 46,7%-kal nőtt a kereslet – írta meg a Guardian.