Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Íme hat válasz, miért lesz Kína a mostaninál is nagyobb autóipari hatalom
A kínai gyártók évekig igencsak eredménytelenül próbáltak betörni a globális autóiparba, ám ideje leszámolni a főként európai fejekben élő sztereotípiákkal, miszerint Kínában nem tudnak autót gyártani.
Ha a kínai autókról van szó, sokaknak még mindig a nyugati márkák külsőre szinte teljesen megegyező másolatai, gyenge töréstesztek vagy épp tiszavirágéletű gyártók jutnak eszébe. Kis túlzással talán még azon sem lehet meglepődni, ha a kínai járműiparról semmi nem ugrik be, hiszen az Európában tíz éve, nagy hírveréssel megjelenő Landwind vagy Brilliance B6 sem tudott megindulni az öreg kontinens piacán. Ez a gondolkodásmód ma már nagy hibának számít, a világ legnagyobb országának gyártói ugyanis az utóbbi években szépen felzárkóztak a nagy múltú piaci szereplőkhöz.
Az első sikerek a helyi piacon figyelhetők meg, ahol a nyugati márkák eddig komolyabb gondok nélkül taroltak. Tavaly már a Wuling Hongguang nevű kompakt egyterű lett a legkelendőbb gép az országban, sőt globálisan is az ötödik legnagyobb darabszámban gyártott típussá lépett elő.
A Wuling Hongguang térnyerésének apropóján a Manager Magazin hat pontban foglalta össze, miért játszhatnak egyre fontosabb szerepet a kínai autógyártók a jövőben:
- A legegyértelműbb ok a kínai piac mérete: a világelső kereslet óriási lehetőségeket nyit meg a feltörekvő vállalatok előtt, növekedése ráadásul tovább folytatódhat
- Jelentősek lehetnek a kormányzati támogatások is, az állam komoly összegekkel pumpálja a hazai elektromos autók gyártóit
- A kereslet fizetőképessége is több, mint megfelelő, a fejlődő országban megfelelő készpénz- és tőkeállomány áll rendelkezésre
- Az elektromos hajtás Kínában Európához és az USÁ-hoz képest elterjedtebb, robogókban és buszokban is széles körben használják
- Előbbi pontból kifolyólag a nyugati gyártók is jelentős, alternatív hajtással kapcsolatos fejlesztéseket végeznek az országban
- Nem utolsósorban pedig a brain drain, vagyis az agyelszívás folyamatosan tapasztalt, vezető beosztású szakemberekhez juttatja a kínai autóipari vállalatokat.
Persze nem valószínű, hogy a távol-keleti járművek előállítói és kereskedői már holnap lerohanják az európai fogyasztókat, de a jövőben alighanem érdekes lesz figyelemmel követni a kínai autópiacon történő erőviszony-változásokat.