Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vezérkarok alakultak át, robotgyártók mondták el a jövőt – ilyen volt a 4. hét
Idén lényegében két tényre csodálkoztunk rá: hogy már január van, és hogy elmúlt január. Nézzük, mi történt a hónap utolsó hetében!
Gyártók
A héten végre kiderült, kit neveztek ki a szentgotthárdi Opel gyár élére: Solt Tamást Grzegorz Buchal váltja, 1997-ben az Opel lengyelországi, gliwicei gyárában kezdte pályafutását a General Motorsnál. Nagy mozgolódás van egyébként a vállalatnál, ugyanis az ideiglenes ügyvezető, Mákos Csaba a lengyelországi Powertrain Tychy-i gyárban működtetési igazgatóként folytatja munkáját, míg Solt Tamás az asperni Opel gyár igazgatói posztját kapta meg.
Kovács Tamás |
A kecskeméti Mercedesnél is akadt papírmunka a személyügyön. Újabb magyar taggal bővült a gyár ügyvezetése Kovács Tamás személyében, aki műszaki ügyekért felelős ügyvezető igazgató lett. Elődje, Matthias Buchmüller a németországi autómárka rastatti gyárában folytatja pályafutását. Kovács a második magyar, aki bekerült a kecskeméti gyár öttagú ügyvezetői testületébe, a másik magyar ügyvezető Ács László HR-igazgató.
A Mozdony és Vasúti Járműjavító Kft. megvásárolta a felszámolás alatt álló MÁV Vasjármű Kft. eszközparkját, illetve kibérelte a GYSEV-től az egykori járműjavító szerelőcsarnokait, ennek révén 176 munkahelyet sikerült megőrizni a szombathelyi járműjavítóban.
Beszállítók
A múlt héten adott hangot aggályainak Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárigazgatója. Szerinte versenyképesség terén igencsak nagy kihívások előtt áll hazánk, hiszen a költséghatékonysági és minőségi elvárások mellett a munkaerő mennyisége is kritikus pont. A piac egyre gyorsabban szívja fel a mérnököket, közben egyre kevesebb a kétkezi munkás idehaza.
Idejében felismerte a problémát a gyöngyöshalászi Apollo. Ugyan csak 2017 első negyedévében kezdődik meg a gumigyártás, a megfelelő mennyiségű és minőségű gárda kiépítést már szeptemberben elkezdi, abroncsgyártó és gumiipari technikus szakot indít Hevesen.
Trend
A fővárosi közlekedési vállalat a legnagyobb hazai buszbeszerzőnek tekinthető, erre vonatkozó kérdéseinkkel kerestük meg a szolgáltatót, ahol épp most jelentettek be csoportos elbocsátást. Mivel jár az elektromos buszok üzemelése a mindennapokban? Mikor és milyen buszokkal újítják meg a flottát? A BKV válaszolt a kérdéseinkre.
Az elektromos járművek fejlesztésről szóló megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója írta alá (Fotó: Dede Géza/NGM) |
Újabb lépés tettünk elektromos közlekedésért, ugyanis három vas megyei mérnök kidolgozta azt a technológiát, amellyel a 22 kilowatt teljesítményű töltőállomás 30-300 perc alatt képes feltölteni egy elektromos autó akkumulátorát.
A fejlesztők, a polgármester és az új töltőállomás |
Gyártósor
Az autóipar egyre gyakrabban igényel teljesen automatizált, könnyen áttelepíthető rendszereket, saját magukat optimalizáló algoritmusokat. Vagyis olyan gyárat, ami a piaci igényeknek megfelelően rugalmasan alakítható át. Két nagy robotgyártóóriást is megkérdeztünk a jövő trendjeiről.
Mezei Tamás, a Fanuc Hungary ügyvezetője elmondta, a japán anyavállalatuknál már hosszú évek óta működnek a hálózatba kapcsolt gépsorok, melyek jellemzően robotok, CNC gépek, PLC-k és a vállalatirányítási rendszerünk összehangolt munkáját eredményezik. Ma Ipar 4.0-nak hívják a jelenséget, ami nálunk már a 2000-es évek elejétől megvalósított gyártási környezet. Mint mondta, ami most zajlik, az tulajdonképpen egy általánosan fellépő igény a gyártócégek részéről a hasonlóan átgondolt, részlegesen vagy akár teljesen automatizált gyártósorok iránt.
Dolgoznak a győri igm-nél |
Az igm Robotrendszerek AG pénzügyi igazgatója, dr. Johannes Franner szerint a robotok – különösen az elmúlt 10-15 évben – nagy szerepet játszottak a gyártási folyamatok kialakításában és a jövőben még nagyobb szerepet fognak kapni a 4.0 ipari irányelv szerint. Az automatizált berendezések a jövőt és haladást mutatják.