Elemzések Sosem találja ki, miért változnak a flottatartók szokásai

Sosem találja ki, miért változnak a flottatartók szokásai

autopro.hu/B.B. | 2017.07.14 09:15

Sosem találja ki, miért változnak a flottatartók szokásai

A céges autók körében az utóbbi években megugrani látszik a benzines hajtás aránya. Bár még mindig tart a dízelek uralma, a trendek dinamikája átrendezheti a terepet.

Hirdetés

A cégautók többségét még mindig dízelmotor hajtja – ez az elsődleges, ami kitűnik a Dataforce piaci elemző munkájából. Azonban a 2012-től egészen idén áprilisig vizsgált időszakban kezd kibontakozni egy érdekes, erőteljes trend is, hiszen míg 2015-ig a flottás személykocsik szűk negyede (23-24 százaléka) volt benzines, addig 2016-ban az ilyen, újonnan forgalomba helyezett járművek 27, az idei év első négy hónapjában pedig már 29 százalékát már a benzinmotorral hajtott gépek tették ki.

Nem nehéz megtalálni a kapcsolatot az arányváltozás és a dízelbotrány között: a benzines flottaautók aránya a 2015 szeptemberében kipattant eset után indult számottevő növekedésnek. A Dataforce szakértője, Michael Gergen ugyanakkor úgy látja, a dízeltechnológia nem szenvedett el akkora csapást, mint amire az ember a sajtóhírek alapján számítana. Ennek oka, hogy hiába gondolkodnak a flottakezelők cserében, nagy futásteljesítmény-igény esetén még mindig nincs igazi alternatívája az erőforrástípusnak.

Mivel nem csak a VW-konszern márkáira jellemző, hogy kevesebb dízeles kocsit adnak el, úgy látszik, a flottatartás szokásait korántsem csak az emissziós botrány okozza. A piackutató cég szerint a városi kisautók és a SUV-ok iránt megugrott keresletet ezúttal is érdemes megemlíteni az okok között, mivel a gyártók ezekhez a modellekhez gyakrabban kínálnak benzines meghajtást. A változásokat csak tovább gyorsíthatja az alternatív meghajtású kocsik elterjedése, amire a cégautók esetében a magánvásárlókhoz képest már csak marketing és presztízsszempontból is hamarabb sor kerülhet.

A felmérés kapcsán a német autóiparban sokat idézett Ferdinand Dudenhöffer is megszólalt. A szakértő szerint bár a dízeles kocsik bő kétharmados aránya még mindig masszív túlsúlyra utal, a csökkenő tendencia semmi esetre sem elhanyagolható.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink