Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Százezernél is több Priust hív vissza a Toyota
2024.04.18 11:21Szakmai programokkal ünneplik a Logisztika Napját
2024.04.18 10:16Nyugdíjba küldik Atlast, a hidraulikus humanoid robotot
2024.04.18 09:20Közel félmillió Fordot hívnak vissza
2024.04.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sosem találja ki, miért változnak a flottatartók szokásai
A céges autók körében az utóbbi években megugrani látszik a benzines hajtás aránya. Bár még mindig tart a dízelek uralma, a trendek dinamikája átrendezheti a terepet.
A cégautók többségét még mindig dízelmotor hajtja – ez az elsődleges, ami kitűnik a Dataforce piaci elemző munkájából. Azonban a 2012-től egészen idén áprilisig vizsgált időszakban kezd kibontakozni egy érdekes, erőteljes trend is, hiszen míg 2015-ig a flottás személykocsik szűk negyede (23-24 százaléka) volt benzines, addig 2016-ban az ilyen, újonnan forgalomba helyezett járművek 27, az idei év első négy hónapjában pedig már 29 százalékát már a benzinmotorral hajtott gépek tették ki.
Nem nehéz megtalálni a kapcsolatot az arányváltozás és a dízelbotrány között: a benzines flottaautók aránya a 2015 szeptemberében kipattant eset után indult számottevő növekedésnek. A Dataforce szakértője, Michael Gergen ugyanakkor úgy látja, a dízeltechnológia nem szenvedett el akkora csapást, mint amire az ember a sajtóhírek alapján számítana. Ennek oka, hogy hiába gondolkodnak a flottakezelők cserében, nagy futásteljesítmény-igény esetén még mindig nincs igazi alternatívája az erőforrástípusnak.
Mivel nem csak a VW-konszern márkáira jellemző, hogy kevesebb dízeles kocsit adnak el, úgy látszik, a flottatartás szokásait korántsem csak az emissziós botrány okozza. A piackutató cég szerint a városi kisautók és a SUV-ok iránt megugrott keresletet ezúttal is érdemes megemlíteni az okok között, mivel a gyártók ezekhez a modellekhez gyakrabban kínálnak benzines meghajtást. A változásokat csak tovább gyorsíthatja az alternatív meghajtású kocsik elterjedése, amire a cégautók esetében a magánvásárlókhoz képest már csak marketing és presztízsszempontból is hamarabb sor kerülhet.
A felmérés kapcsán a német autóiparban sokat idézett Ferdinand Dudenhöffer is megszólalt. A szakértő szerint bár a dízeles kocsik bő kétharmados aránya még mindig masszív túlsúlyra utal, a csökkenő tendencia semmi esetre sem elhanyagolható.