Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Padlót fogott júniusban a haszonjármű-piac
Júniusban 847 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 17,6 százalékkal elmarad a tavaly júniusban mérttől - közölte a Datahouse. A hathavi adatokat vizsgálva kisebb, 13,6 százalékos az elmaradás 2012-höz képest (mínusz 731 jármű), idén 4653 új kishaszonjármű állt forgalomba.
A júniusban forgalomba helyezett 314 új nagyhaszonjármű 37,2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az első hat hónapban 2035 nagyhaszonjármű került forgalomba, ami 3,3 százalékos csökkenés 2012 azonos időszakához képest.
A kishaszonjárművek piacán folytatódott a 2012 második félévében megindult zsugorodás. Ennek megfelelően Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke arra számít, hogy a 2013 végére jelzett 12 ezer haszonjármű forgalomba helyezése nem fog teljesülni, a reális előrejelzés 10 ezer körül várható. A nagyhaszonjárművekre vonatkozó előrejelzésén nem változtatott a szövetség, éves szinten továbbra is a januárban kiadott 4400 darabos értékesítési darabszámmal számol.
A nagyhaszonjármű-piac motorja továbbra is a nemzetközi fuvarozásban működő vállalatok gépjármű cseréje, illetve flottáik bővülése.
A kishaszonjárművek forgalomba helyezése 2012 második félévében torpant meg, így az eredmény 2012 egészére végül visszaesés lett. Ez részben a magánhasználatra is vásárolt járművek forgalmának csökkenéséből, részben a használók takarékosabb gazdálkodásából adódik. - A kishaszonjárművek területén a havi 1000-1200 lenne az a minimum, amely a szakma minőségi színvonalát fenn tudná tartani. A kishaszonjármű-piac alakulása nagymértékben függ a magyar gazdaság általános helyzetének alakulásától, amely jelenleg nélkülözi a stabil pozitív kilátást – mondta el az ügyvezető elnök.
A féléves versenyt a Fiat Ducato nyerte |
A 3,5 tonna össztömeg alatti kategóriában a legnépszerűbb márka júniusban és 2013-ban a Ford volt, amely a Fiatot és a Peugeot-t előzte meg, a legnagyobb darabszámban idén a Fiat Ducatoból fogyott, de jól teljesített a Ford Transit és a Peugeot Boxer.
A nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése esetében a tavaly év végi pozitív hangulat 2013-ban elillant, júniusban 186 járművel (-29,2 százalék), éves szinten 70 járművel (-3,3 százalék) kevesebbet adtak el, mint tavaly ilyenkor (vontatót és teherautót). A 3,5 tonna feletti kategóriában 314 haszonjárművet (35 teherkocsit és 279 vontatót) helyeztek forgalomba júniusban. Az év első hat hónapjában 376, illetve 1659 ilyen jármű, összesen 2035 kapott magyar rendszámot. A nagyhaszonjárművek idei toplistáját a DAF, a Volvo és a Mercedes-Benz járművei vezetik.
A Datahouse adatai szerint 10 tonnánál nagyobb össztömegű nehézpótkocsiból 260-et helyeztek forgalomba júniusban, 54,76 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Éves szinten 35,78 százalékos a plusz, 1222 pótkocsi kapott magyar rendszámot. A vontatmányok között legnépszerűbb a Schmitz-Cargobull, a Schwarzmüller és a Krone.
A BKV-hoz érkező Mercedes Citarók felpezsdítették a buszpiacot, júniusban 53-at helyeztek forgalomba, 960 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az elmúlt hat hónapban 235 buszt helyeztek forgalomba, ez éves szinten 710,3 százalékos emelkedést jelent.
Júniusban 99 traktort vettek Magyarországon, ami 6,5 százalékos (6 járművel több) növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest. Piacvezető a John-Deere, idén eddig összesen 692 traktort vettek a hazai gazdák, 4 tized százalékkal kevesebbet, mint tavaly. 453 mezőgazdasági vontatmányt adtak el január-júniusban, 26,54 százalékkal többet, mint 2012 első hat hónapjában. A márkák között vezet az Agrogép.
Top 10 kishaszonjármű márka (június)
|
|
Márka |
2013. VI. |
Piaci rész. % |
||||
1 |
Ford |
181 |
21,37% |
|
||||
2 |
Fiat |
130 |
15,35% |
|
||||
3 |
Citroen |
86 |
10,15% |
|
||||
4 |
Volkswagen |
84 |
9,92% |
|
||||
5 |
Opel |
63 |
7,44% |
|
||||
6 |
Peugeot |
59 |
6,97% |
|
||||
7 |
Renault |
54 |
6,38% |
|
||||
8 |
Skoda |
48 |
5,67% |
|
||||
9 |
Nissan |
41 |
4,84% |
|
||||
10 |
Toyota |
38 |
4,49% |
|
Top 10 kishaszonjármű márka (január-június)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci rész % |
1 |
Ford |
1038 |
22,31% |
2 |
Fiat |
738 |
15,86% |
3 |
Peugeot |
475 |
10,21% |
4 |
Volkswagen |
437 |
9,39% |
5 |
Citroen |
405 |
8,70% |
6 |
Renault |
309 |
6,64% |
7 |
Toyota |
304 |
6,53% |
8 |
Opel |
246 |
5,29% |
9 |
Nissan |
224 |
4,81% |
10 |
Mercedes |
127 |
2,73% |
Top pickup (január-június)
|
|
Modell |
2013. I-VI. |
Piaci rész % |
|||
1 |
Toyota Hilux |
248 |
29,28% |
||||
2 |
Ford Ranger |
208 |
24,56% |
||||
3 |
Nissan Navara |
174 |
20,54% |
||||
4 |
Mitsubishi L200 |
94 |
11,10% |
||||
5 |
Isuzu D-Max |
79 |
9,33% |
||||
6 |
Volkswagen Amarok |
41 |
4,84% |
||||
7 |
Dodge Ram Pickup |
1 |
0,12% |
||||
7 |
Mahindra Goa Pickup |
1 |
0,12% |
||||
7 |
Dodge Ram |
1 |
0,12% |
Top kisáruszállító (személyautó alapú) (2013)
|
Modell |
2013. I-VI. |
Piaci rész % |
1 |
Volkswagen Caddy |
240 |
18,00% |
2 |
Citroen Berlingo |
125 |
9,38% |
3 |
Ford Fiesta |
117 |
8,78% |
4 |
Ford Transit Connect |
116 |
8,70% |
5 |
Peugeot Partner |
101 |
7,58% |
6 |
Fiat Doblo Cargo |
98 |
7,35% |
7 |
Opel Combo |
78 |
5,85% |
8 |
Skoda Praktik |
68 |
5,10% |
9 |
Renault Kangoo Express |
57 |
4,28% |
10 |
Opel Corsa |
56 |
4,20% |
Top kis- és középhaszonjármű
|
Modell |
2013. I-VI. |
Piaci rész % |
1 |
Fiat Ducato |
560 |
22,64% |
2 |
Ford Transit |
538 |
21,76% |
3 |
Peugeot Boxer |
258 |
10,43% |
4 |
Renault Master |
206 |
8,33% |
5 |
Citroen Jumper |
185 |
7,48% |
6 |
Volkswagen Transporter |
79 |
3,19% |
7 |
Volkswagen Crafter |
77 |
3,11% |
8 |
Opel Vivaro |
70 |
2,83% |
9 |
Iveco Daily |
69 |
2,79% |
10 |
Ford Transit Custom |
59 |
2,39% |
Top nagyhaszonjármű márkák (január-június)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci rész |
1 |
DAF |
527 |
25,90% |
2 |
Volvo |
478 |
23,49% |
3 |
Mercedes |
305 |
14,99% |
4 |
Renault |
213 |
10,47% |
5 |
Scania |
212 |
10,42% |
6 |
MAN |
206 |
10,12% |
7 |
Iveco |
86 |
4,23% |
8 |
Volkswagen |
2 |
0,10% |
8 |
Mitsubishi Fuso |
2 |
0,10% |
8 |
Tatra |
2 |
0,10% |
Top nehézpótkocsi márka (január-június)
|
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci rész. |
|
|||
1 |
Schmitz Cargobul |
344 |
28,15% |
|||||
2 |
Schwarzmüller |
305 |
24,96% |
|||||
3 |
Krone |
157 |
12,85% |
|||||
4 |
Schmitz |
112 |
9,17% |
|||||
5 |
Schmitz Cargobull |
98 |
8,02% |
|||||
6 |
Kögel |
70 |
5,73% |
|||||
7 |
Fliegl |
49 |
4,01% |
|||||
8 |
Heves Ponyva |
10 |
0,82% |
|||||
8 |
Stas |
10 |
0,82% |
|||||
8 |
Wielton |
10 |
0,82% |
Top buszmárka (január-június)
|
Márka |
2013. I-VI |
Piaci rész (%) |
1 |
Mercedes |
179 |
76,17% |
2 |
Kravtex |
31 |
13,19% |
3 |
Higer |
5 |
2,13% |
4 |
Ford |
3 |
1,28% |
5 |
Opel |
3 |
1,28% |
6 |
Volvo |
2 |
0,85% |
6 |
Renault |
2 |
0,85% |
6 |
Temsa |
2 |
0,85% |
6 |
Vdl Bova |
2 |
0,85% |
6 |
Irisbus |
2 |
0,85% |
Top traktor márka (2013)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci rész. % |
1 |
John-Deere |
175 |
25,29% |
2 |
New Holland |
89 |
12,86% |
3 |
Claas |
65 |
9,39% |
4 |
MTZ |
64 |
9,25% |
5 |
Fendt |
58 |
8,38% |
6 |
Massey Ferguson |
54 |
7,80% |
7 |
Case IH |
46 |
6,65% |
8 |
Landini |
34 |
4,91% |
9 |
Deutz Fahr |
21 |
3,03% |
10 |
Zetor |
20 |
2,89% |
Top mezőgazdasági vontatmány (2013)
|
Márka |
2013. I-VI. |
Piaci rész. % |
1 |
Agrogép |
101 |
22,30% |
2 |
Pronar |
70 |
15,45% |
3 |
Fliegl |
64 |
14,13% |
4 |
Bagod |
32 |
7,06% |
5 |
Joskin |
30 |
6,62% |
6 |
Metal-Fach |
25 |
5,52% |
7 |
Farmtech |
21 |
4,64% |
8 |
Conow |
8 |
1,77% |
9 |
IGJ |
7 |
1,55% |
9 |
Brantner |
7 |
1,55% |
9 |
Oehler |
7 |
1,55% |
9 |
Nyir-Agromasin |
7 |
1,55% |