Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olyan sebességgel gyarapodtak a magyar cégek, mint a pöttyök a kanyarósok testén
Úgy tűnik, az oltásellenes propaganda hatására visszatért kanyaró pont olyan fertőző, mint a magyar autóipari vállalatok fejlesztései: egyik cég beruházása húzza a másikat. Cikkünkben azt foglaltuk össze, milyen fejlesztések történtek az elmúlt héten.
Gyártósor
Igencsak tevékenyek voltak az autóipari cégek a 10. héten, sorra számolhattunk be a fejlesztéseikről. Március 7-én arról írhattunk, hogy az Audi Hungaria elkezdte gyártani a CNG-motorokat Győrben.
Arnd-Robert Sponagel, járműgyártásért felelős igazgatósági tag, Peter Kössler, az igazgatótanács elnöke és a járműgyártás munkatársai az első Audi RS 3 Limousine-nal |
A vállalat lendülete nem is hagyott alább, olyannyira nem, hogy 10-én útjára engedték az első RS 3 Limousine-t.
Úgy tűnik, ez a dinamizmus ragályos, mint a kanyaró, ugyanis a győri Melecsnél is nagy változások zajlottak. Fél év alatt már a második nagyteljesítményű forrasztógépét vásárolták meg. A nyár végi hullámforrasztó gép telepítése után ezúttal egy speciális szelektív forrasztógépet helyeztek üzembe.
Megérkezett a forrasztógép a Melecshez Wertheimből |
A kiskunfélegyházi Kunplast-Karsai Zrt. is fejleszt: új üzemcsarnokot építenek, amelyben új, robotizált fröccsöntőgépeket helyeznek üzembe, és korszerűsíthetik szerszámüzemüket is.
A Karsai Holding 692 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott, az erről szóló okiratot március 9-én adta át Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára. A fotón balról jobbra: Karsai Béla, Lepsényi István és Alter Róbertné |
Beszállítók
A Genfi Nemzetközi Autókiállítás sajtónapján jelentette be Neeraj Kanwar alelnök, hogy április 7-én adják át az Apollo magyarországi üzemét. Mintegy 450 ember dolgozik a magyar üzemben, az ő betanításuk jelenleg is zajlik Indiában és Hollandiában. A gyártósorok tesztüzeme már elkezdődött, ezek során a gyártás minőségét ellenőrzik és a robotokat finomhangolják. Az első, eladásra szánt gumiabroncsok az áprilisi átadó után pár héttel készülhetnek el.
Március 8-án kapott helyet a naptárban a nemzetközi nőnap, erről az eseményről szerkesztőségünk csoki és virág helyett úgy emlékezett meg, hogy bemutatta – a teljességre való törekvés igénye nélkül – azokat a nőket, akik ma meghatározóak a magyar járműiparban. |
Az elmúlt héten sem tudtuk elfelejteni, hogy Magyarországon vagyunk, ugyanis a gyöngyöshalászi önkormányzat már most keveselli az iparűzési adóból befolyt összeget.
A Continental váci dolgozóinak is jutott a prémiumból |
Nemcsak a gyöngyöshalászi polgármester tartja a markát, a Continental magyarországi dolgozói is kinyithatják pénztárcájukat. Megírtuk, hogy mennyi pénz üti a multi magyarországi dolgozóinak markát prémium címszó alatt. Az összegek kiszámítása országonként változik, összesen 150 millió eurót oszt ki a vállalat.
Szolgáltatók
Mint minden páratlan évben, így 2017-ben újra lesz Mach-Tech kiállítás az Ipar Napjai mellett. Vörös Csaba, a kiállítás igazgatója mondta el szakportálunknak a május 9-én kezdődő négynapos kiállítás részleteit.
Célgépgyártásban a legerősebb a Kvalix |
A kiállítás egyik központi témája a negyedik ipari forradalom. Ezt a témát is érintettük a célgépgyártó Kvalix mérnökségvezetőjével, Erdős Péterrel. Úgy gondolja, az Ipar 4.0 alapvetően az automatizáltság köré épül, az automatizáltsági fok növekedését jelenti. Mint mondta, ennek az igénynek az egyik oka a munkaerőhiány: egész egyszerűen kevés a foglalkoztatható ember, így az embereket ki kell venni a gyártósor mellől, hogy értékesebb munkát tudjanak végezni.
Techtogether
Tizedik alkalommal szervezi meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 5-6-án: mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze ismét Egerben.
2017-ben is puffognak majd a pneumobilok |
A Continental is versenyre hívja a hallgatókat: gumiszál segítségével meghajtott, repülő szerkezeteket kell alkotni, és a segítségével a lehető leghosszabb ideig levegőben tartani Alfrédot, a vállalat logójában szereplő lovat.