Elemzések Nem tudja kifizetni az átlagmagyar egy új autó árát

Nem tudja kifizetni az átlagmagyar egy új autó árát

autopro.hu/P.M. | 2017.05.03 06:29

Nem tudja kifizetni az átlagmagyar egy új autó árát

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelte az áprilisi járműeladásokat.

Hirdetés

Személyautók

Az áprilisi forgalomba helyezési eredmények majdnem 8% -kal meghaladják a 2016-os értéket, és 19%-kal az első négyhavi kumulált eredményt is. Ez azt vetíti előre, hogy a 2017. évben is folytatódik az új személygépjárművek forgalomba helyezésének növekedése és ha valamilyen jelentősebb gazdasági körülmény nem indokolja 2017-ben az új személyautó forgalomba helyezések meghaladják a százezer darabot.

A magánvásárlók visszatérése folytatódik, mégis inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magánvásárlásnak tekinthető.

Az MGE közölte 2017. áprilisi adatait

Kishaszonjárművek

A kishaszonjármű-piac visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, ahol a közben beszüntetett NHP hatása jelentős volt. Annyi látszik, hogy ennek a szegmensnek a növekedési potenciálja jelenleg kisebb. Sokat javítana a helyzeten, ha a vegyeshasználatú kishaszonjármű ismét visszakerülhetne a palettára. E mellett ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is.

Nagyhaszonjárművek

A nagyhaszon járműveknél a visszaesés minimális. Nyilvánvaló, hogy a kedvezőtlen időjárás késlelteti az átadásokat, másrészt egyes nagy flottatulajdonosok némileg növelték a flottacserék idő intervallumát, ami kisebb csúszást okoz a forgalmazásban.

Autóbuszok

Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a buszpark nagyon öreg és így lecserélésre szorul – hívta fel a figyelmet az MGE.

Motorkerékpárok

A piac továbbra is igen gyenge, ennek a járműfajtának az értékesítését fokozottabban befolyásolja az időjárás szezonalitása. Továbbra is azt gondolja a szervezet, hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése. Fontos tudni, hogy a kétkerekűek nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat, vagyis könnyítheti az autósok és minden más közlekedő életét, miközben csökkentheti a környezetszennyezést.

Kiemelt Partnereink