Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mínusz 35 százalék: hová lett a Toyota profitja?
A túl erős jen és a nem túl izmos amerikai kereslet miatt 35,6 százalékot zuhant a japánok nyeresége.
Nem a legutóbbi a Toyota legfényesebb negyedéve, hiszen a japánok az Automobilwoche beszámolója szerint „mindössze” 3,4 milliárd eurónak megfelelő összeggel zárták az időszakot, ami 35,6 százalékkal kevesebb, mint 2015-ben. Nem ez az egyetlen romló pénzügyi mutató, a gyártó forgalma is szűkült, 8,8 százalékkal.
A durva változások mögött a jen dollárhoz viszonyított idei 13 százalékos erősödése, valamint a gyenge amerikai eladások állnak. Bár július és szeptember között a gyártó Japánban és Európában is jóval több kocsit adott el, ezek nem tudták ellensúlyozni az amerikai keresletcsökkenést.
A Toyota a folyó üzleti évben a korábbi 8,9 millió helyett valamivel kevesebb, 8,85 millió eladott autóval számol – ha továbbra is hasonló tényezők hátráltatják a japánokat, év végén könnyedén történhet egy helycsere a világ legnagyobb autógyártóinak élvonalában.