Minden, amire a Mercedes sztrájk miatt nem figyeltünk – Ez történt a 47. héten

Szerző: Wurmbrandt András | 2016.11.28. 11:00

Az elmúlt héten is a „bér” szó volt az egyik meghatározó kifejezés a magyar járműiparban. Ehhez aztán olyan szavak kapcsolódtak, mint a megállapodás, az emelés, a tárgyalások és a sztrájk. Most nézzük, mi történt még a múlt héten, amire talán az előzőek miatt nem figyeltünk annyira.

Gyártók

Köszönhetően a Nemzeti Autóbuszgyártási Cselekvési Tervnek és a volán társaságok, valamint a BKK igényeinek, hamarosan beindulhat a magyar buszgyártás, amely ma – megrendelés hiányában – parkolópályán van. A napokban megrendezett 47. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson beszélgettünk az egykor szebb napokat látott ágazat kitörési pontjairól és a realitásokról Vincze-Pap Sándorral, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökével.

Újabb gyanú merült fel a Daimlerrel kapcsolatban: a WirtschaftsWoche című német lap által végzett teszt alapján lehetséges, hogy az autógyártó manipulálja a kocsik által kibocsátott nitrogén- és szén-dioxid mennyiségét. A figyelem központjába most a gyártó által alkalmazott AdBlue adalékanyag került.

Az Audi Hungaria új eszközt állított az ergonómia szolgálatába: a világviszonylatban is egyedülálló mozdulatelemző (Motion Capturing) rendszer digitalizálja az emberi mozgást, mely segíti a nem ergonomikus mozdulatok felismerését, így lehetővé teszi a munkahelyek és munkafolyamatok ergonómiai szempontok szerinti kialakítását, optimalizálását.

A Volkswagen azt tervezi, hogy végleg leáll a dízelüzemű autók eladásával az Egyesült Államokban - közölte a német járműgyártó egyik illetékese.

Fokozott tűzveszéllyel kell számolnia 71 ezer Kia Sportage-tulajdonosnak. A típus 2007 nyara és 2009 májusa között készült példányaiban egy elektronikus vezérlőegység okozhat rövidzárlatot. A problémát télen az útszóró sóval kevert hó jelentette fokozott korrózió idézheti elő.

Miután szerdán délután sikertelenül zárultak a béremelésről való tárgyalások a Vasas Szakszervezeti Szövetség képviselői és a kecskeméti Mercedes menedzsmentje között, a szereldei munkatársak egy csoportja csütörtökre virradó éjjel munkabeszüntetéssel adott nyomatékot követeléseinek. A termelés a cég közleménye szerint nem volt veszélyben. A tárgyalások a héten folytatódhatnak.

Beszállítók

800 millió forintból fejlesztett a székesfehérvári VT Metal Kft. a vállalat ügyvezetője számolt be a részletekről.

Az autóüveg-gyártás mennyiségében és minőségében egyaránt a legjobbak között van Európában az AGC. Az utóbbinak ékes bizonyítéka, hogy az új üzletek 28 százalékát az idén a japán tulajdonú cégcsoport nyerte el az öreg kontinensen, megelőzve versenytársait.

Hamarosan véget érhetnek a Takata eladásának próbálkozásai: a légzsákbotrányba keveredett beszállítóért két, a tárgyalásokon részt vevő, de nevük elhallgatását kérő dolgozó szerint már csak két nagy cég, a sopronkövesdi telephellyel is rendelkező Autoliv és az amerikai Key Safety Systems versenyez.

Húsz darab új generációs, nemzetközi forgalomra alkalmas, IC+ vasúti személykocsi gyártását készíti elő a MÁV-Start Zrt. A 200 km/órás sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok együttes beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse GmbH konzorciumának ajánlata bizonyult a legjobbnak.

Szolgáltatók

A csomagolástechnikával foglalkozó Nefab értékesítési vezetőjével arról beszélgettünk, hogy az optimális csomagolás a hatékony eladás egyik alappilére. Konkrét példával szemléltette azt is, mekkora anyagi terhet vehet le egy jól megtervezett csomagolás.

Oktatás

A Budapest környéki cégekkel arról egyeztettünk, hogy az M7 autópálya egy jelentős szakaszát úgy alakítanánk át, hogy alkalmas legyen önvezető technológiák vizsgálatára. A Zalaegerszeg és az M7 között építendő autópályaszakasz pedig kifejezetten ilyen tesztekre lenne felkészítve, például autonóm teherautó konvojokat is lehet majd ott közlekedtetni – többek között erről beszélt az oktatási államtitkár az Autopronak adott interjújában.