Mi lesz a magyar buszgyártással? – ez volt a 23. hét

Szerző: Pardavi Mariann | 2016.06.13. 06:01

Ismét fordulatos volt a magyar buszgyártás ügye, lássuk, mi a jelenlegi állás. Összeszedtük, mi történt a 23. héten.

Busz

Javában zajlik a fordulatos fővárosi buszbeszerzési teleregény, amelynek legutóbbi felvonása szerint akár fel is lendülhet a magyar buszgyártás. Sok érdekes háttérinformációt közölt ennek kapcsán Mészáros Csaba, az evopro elnök-vezérigazgatója. Ezzel szemben a magyar buszgyártás ismét nagy pofonba szaladt.

Mészáros Csaba

Jó hír azonban, hogy új csarnokot épít a mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport: a kibővített gyárban néhány éves felfutást követően akár 500 Credo autóbusz is készülhet majd évente, ami több száz új munkahelyet teremthet.

MAGE

Interjút adott portálunknak Erhardt Péter. A Magyar Gépjárműipari Egyesület újabb elnökségi tagja, az Opel közpolitikai és kormányzati kapcsolatokért felelős dél-kelet-európai igazgatója válaszolt kérdéseinkre, aki úgy gondolja, a hazai járműipari cégek versenyképességének megőrzése az elsődleges cél.

Erhardt Péter

A rendezvényen beszélgettünk Kovács Tamással, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. műszaki ügyekért felelős ügyvezető igazgatójával. Ő arra buzdít, hogy a gépek mögött az embert is lássuk.

Kovács Tamás

A kecskeméti Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. ügyvezetője, Bíró Attila is üzent olvasóinknak. Ő úgy látja, ha összefogunk, több megrendelést kaphat a magyar járműipar.

Bíró Attila

Beszállítók

Bejártuk a legnagyobb hazai vasöntödét: a Busch-Hungária győri telephelyén abból gyártanak minőségi alkatrészeket, ami másnak hulladék.

Biztos munkát és tisztességes munkafeltételeket követeltek az LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. dolgozói számára annak a demonstrációnak a résztvevői, amelyet a Vasas Szakszervezeti Szövetség szervezett, és amelyet a szombathelyi gyár parkolójának bejáratánál tartottak szerdán.

Húszéves a ZF: 1995-ben német üzletemberek érkeztek Egerbe, hogy alaposan felmérjék a Csepel Autó egri üzemének állapotát. A többi már történelem.

Még ebben az évben megkezdődik az IC+ vasúti kocsik sorozatgyártása, amelyben a szándékok szerint a magyar beszállítók a lehető legnagyobb szerephez jutnak - közölte a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a beszállítói tájékoztatón, Szolnokon.

Techtogether

Egyre élesebb a verseny, évről évre népszerűbb a sűrített levegővel hajtott járgányok futama. Megszólaltattuk a szezon legjobbjait, a BME pneumobilos hallgatóit, akik elmondták, hogyan kell nyerni. 

Nagyon meglódult a BME-nek, ugyanis Németországban is brillírozott egy csapatuk. Egyedüli magyarként és egyedüli külföldi teamként vett részt a BME FRT a június első hétvégéjén. Nemcsak az E-Race-t nyerték meg, hanem a legjobb csapatnak járó különdíjat is nekik szavazták meg.