Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mélyrepülésbe kezdett a magyar személyautó-piac
Az idén februárban 9,9 százalékkal kevesebb, 3838 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon 2012. februárhoz viszonyítva - közölte a Datahouse. A 2011-es mélyponthoz viszonyítva 8,2 százalékkal többet helyeztek ugyanakkor forgalomba.
Az év első két hónapjában 7492 új személyautót helyeztek forgalomba, a csökkenés 18,5 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest. Februárban a legsikeresebb személyautó-márka a Volkswagen volt 441 autóval, a 2013-as évben február hónappal bezárólag a Skoda került ki győztesen 926 forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai személyautó-piac 12,36 százalékát sikerült lefednie a márkának. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el februárban (207 autó), az éves modell ranglistát az Opel Astra (H- és J) vezeti 416 autóval.
A legnagyobb esést a kisautó (-41,05 százalék) és a miniautó szegmens (-32,77 százalék) szenvedte el, a legnagyobb pozitív változás a luxusautó kategóriában következett be (6,67 százalék).
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) értékelésében kiemelte, hogy az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, emiatt jó néhány 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték. Ez a hatás minden bizonnyal, de csökkenő mértékben még a márciusi eladási darabszámoknál is szerepet fog játszani.
A Skoda Superb vezet a nagyautók között |
Az MGE úgy véli, az év második felére megvalósul az előre jelzett kismértékű növekedés. Az egyesület szerint az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése ugyan nem várható, de kismértékben nőhetnek az ilyen eladások. 2013-ra a magán vásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges.
A Jato Dynamics szerint a 2013-as év hátralevő 10 hónapja sem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges- és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.
Erdélyi Péter, MGE-elnök szerint a 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelenthet a legális szakmára nézve. Úgy vélik, az ellátatlanul maradó területekre áramlanak elsősorban a feketegazdaság szereplői kereskedelmi és javítói vonalon egyaránt.
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) Magyarországon (február)
|
Márka |
2013. II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford |
531 |
11,45% |
2 |
Volkswagen |
524 |
11,30% |
3 |
Skoda |
410 |
8,84% |
4 |
Opel |
390 |
8,41% |
5 |
Renault |
289 |
6,23% |
6 |
Fiat |
265 |
5,71% |
7 |
Peugeot |
250 |
5,39% |
8 |
Nissan |
230 |
4,96% |
9 |
Suzuki |
216 |
4,66% |
10 |
Dacia |
201 |
4,33% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (február)
|
Márka |
2013. II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Volkswagen |
441 |
11,49% |
2 |
Skoda |
407 |
10,60% |
3 |
Ford |
389 |
10,14% |
4 |
Opel |
349 |
9,09% |
5 |
Renault |
241 |
6,28% |
6 |
Suzuki |
216 |
5,63% |
7 |
Dacia |
201 |
5,24% |
8 |
Nissan |
170 |
4,43% |
9 |
Peugeot |
145 |
3,78% |
10 |
Fiat |
142 |
3,70% |
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) (2013. I-II.)
Márka |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
|
1 |
Volkswagen |
1022 |
11,42% |
2 |
Ford |
974 |
10,89% |
3 |
Skoda |
937 |
10,47% |
4 |
Opel |
806 |
9,01% |
5 |
Renault |
521 |
5,82% |
6 |
Fiat |
474 |
5,30% |
7 |
Peugeot |
469 |
5,24% |
8 |
Suzuki |
456 |
5,10% |
9 |
Toyota |
386 |
4,31% |
10 |
Nissan |
385 |
4,30% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (2013. I-II.)
|
Márka |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda |
926 |
12,36% |
2 |
Volkswagen |
863 |
11,52% |
3 |
Opel |
747 |
9,97% |
4 |
Ford |
654 |
8,73% |
5 |
Suzuki |
456 |
6,09% |
6 |
Renault |
433 |
5,78% |
7 |
Dacia |
341 |
4,55% |
8 |
Peugeot |
305 |
4,07% |
9 |
Nissan |
292 |
3,90% |
9 |
Toyota |
292 |
3,90% |
Top 10 alsóközép-kategóriás autó Magyarországon (2013. I-II.)
|
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford Focus |
273 |
11,35% |
2 |
Volkswagen Golf |
229 |
9,52% |
3 |
Opel Astra H |
216 |
8,98% |
4 |
Opel Astra J |
199 |
8,27% |
5 |
Suzuki SX4 |
197 |
8,19% |
6 |
Renault Fluence |
148 |
6,15% |
7 |
Kia Cee’d |
134 |
5,57% |
8 |
Renault Megane |
114 |
4,74% |
9 |
Volkswagen Jetta |
98 |
4,07% |
10 |
Skoda Rapid |
91 |
3,78% |
Top 10 szabadidő-autó Magyarországon (2013)
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
|
1 |
Dacia Duster |
243 |
16,96% |
2 |
Skoda Yeti |
235 |
16,40% |
3 |
Nissan Qashqai |
151 |
10,54% |
4 |
Nissan Juke |
109 |
7,61% |
5 |
Peugeot 3008 |
97 |
6,77% |
6 |
Kia Sportage |
62 |
4,33% |
7 |
Honda CR-V |
54 |
3,77% |
8 |
Volvo XC60 |
42 |
2,93% |
9 |
Opel Mokka |
33 |
2,30% |
10 |
Mercedes GLK |
28 |
1,95% |
Top 10 középkategóriás autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda Octavia |
403 |
36,34% |
2 |
Volkswagen Passat |
190 |
17,13% |
3 |
Opel Insignia |
100 |
9,02% |
4 |
Ford Mondeo |
76 |
6,85% |
5 |
Audi A4 |
64 |
5,77% |
6 |
Toyota Avensis |
47 |
4,24% |
7 |
Mazda 6 |
41 |
3,70% |
8 |
BMW 3 |
37 |
3,34% |
9 |
Peugeot 508 |
25 |
2,25% |
10 |
Hyundai i40 |
21 |
1,89% |
Top 10 kisautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Suzuki Swift |
153 |
14,38% |
2 |
Ford Fiesta |
138 |
12,97% |
3 |
Fiat Grande Punto |
115 |
10,81% |
4 |
Volkswagen Polo |
84 |
7,89% |
5 |
Opel Corsa |
78 |
7,33% |
6 |
Skoda Fabia |
76 |
7,14% |
7 |
Toyota Yaris |
63 |
5,92% |
8 |
Renault Clio |
59 |
5,55% |
9 |
Peugeot 208 |
56 |
5,26% |
10 |
Dacia Sandero |
42 |
3,95% |
Top 10 egyterű Magyarországon (2013)
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
|
1 |
Volkswagen Caddy |
104 |
12,38% |
2 |
Ford C-Max |
58 |
6,90% |
3 |
Mercedes B |
45 |
5,36% |
3 |
Opel Zafira Tourer |
45 |
5,36% |
5 |
Renault Scenic |
41 |
4,88% |
6 |
Volkswagen Touran |
38 |
4,52% |
7 |
Dacia Lodgy |
37 |
4,40% |
8 |
Ford B-Max |
31 |
3,69% |
9 |
Toyota Verso |
30 |
3,57% |
10 |
Opel Zafira |
28 |
3,33% |
Top 10 mini autók Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Suzuki Splash |
95 |
39,58% |
2 |
Fiat 500 |
46 |
19,17% |
3 |
Fiat Panda |
42 |
17,50% |
4 |
Skoda Citigo |
15 |
6,25% |
5 |
Volkswagen Up! |
14 |
5,83% |
6 |
Kia Picanto |
12 |
5,00% |
7 |
Renault Twingo |
6 |
2,50% |
8 |
Chevrolet Spark |
4 |
1,67% |
8 |
Toyota Aygo |
4 |
1,67% |
10 |
Suzuki Alto |
1 |
0,42% |
Top nagyautók Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda Superb |
86 |
39,81% |
2 |
BMW 5 |
31 |
14,35% |
3 |
Audi A6 |
28 |
12,96% |
4 |
Volvo XC70 |
13 |
6,02% |
5 |
Mercedes E |
11 |
5,09% |
5 |
Volvo S80 |
11 |
5,09% |
7 |
Lexus GS450 |
7 |
3,24% |
8 |
Audi A7 |
5 |
2,31% |
9 |
Volvo V70 |
4 |
1,85% |
9 |
Jaguar XF |
4 |
1,85% |
9 |
Audi A6 Allroad Quattro |
4 |
1,85% |
Top sportautók Magyarországon (2013)
Típus |
2013. I-II. |
Piaci részesedés (%) |
|
1 |
Mercedes CLS |
4 |
17,39% |
2 |
Volvo C70 |
3 |
13,04% |
2 |
Audi A5 Coupe |
3 |
13,04% |
4 |
Chevrolet Camaro |
2 |
8,70% |
5 |
Porsche 911 |
1 |
4,35% |
5 |
Audi TT |
1 |
4,35% |
5 |
Jaguar XK |
1 |
4,35% |
5 |
Audi S5 Sportback |
1 |
4,35% |
5 |
Mercedes SL |
1 |
4,35% |
5 |
Nissan GT-R |
1 |
4,35% |
5 |
Fisker Karma |
1 |
4,35% |
5 |
Porsche Boxster |
1 |
4,35% |
5 |
Toyota GT 86 |
1 |
4,35% |
5 |
Hyundai Genesis |
1 |
4,35% |
5 |
Wiesmann MF3 |
1 |
4,35% |
Top 8 luxusautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013. I. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Audi A8 |
3 |
18,75% |
1 |
Mercedes S |
3 |
18,75% |
3 |
BMW 7 |
2 |
12,50% |
3 |
Jaguar XJ |
2 |
12,50% |
3 |
Lexus LS600h |
2 |
12,50% |
3 |
Porsche Panamera |
2 |
12,50% |
7 |
Audi S8 |
1 |
6,25% |
7 |
Volkswagen Phaeton |
1 |
6,25% |
(forrás: Datahouse)