Melyik a legértékesebb autómárka?

Szerző: Biró Csongor | 2015.10.09. 15:42

Tizenhatodszor tették közzé az év legértékesebb márkáinak a toplistáját, amelyet idén is a technológiai cégek és az autómárkák dominálnak.

A Best Global Brands százas toplistáján az IT-cégek és az autómárkák 28 pozíciót foglalnak el, de ennél is jelentősebb, hogy ezek adják a száz cég értékének 33,6 százalékát. A toplistában 15 autómárka kapott helyet.

Sorozatban harmadszor nyeri a márkarangsort az Apple, amely 43 százalékkal növelte értékét (170,276 milliárd dollár). A második Google 12 százalékkal nőtt (120,134 milliárd dollár), a Microsoft a negyedik, az IBM az ötödik. Két kínai cég is felkerült a legértékesebbek közé a 88. Huawei (2014-ben került fel a listára) után idén új belépő a 100. helyen a Lenovo. Autós új belépő is van, a Mini a 98. helyen robbant be. Az autómárkák között a legértékesebb a Toyota (49,048 milliárd dollár, 6. hely), de a legnagyobb növekedést a Nissan (9,082 milliárd dollár) érte el, amely a 49. helyre ugrott a tavalyi 56-ról. A Toyota 16 százalékkal, a Nissan 19 százalékkal növelte márkaértékét. Az egyetlen mínuszos a top 100-ban a Volkswagen, amely jövőre a mostani botrány miatt jelentősen visszaeshet a rangsorban.

A világ legértékesebb autómárkái

1. Toyota (6. a teljes listán) 16 százalékos növekedés 2014-hez képest 49,048 milliárd dollár márkaérték
2. BMW (11.); 9%; 37,212
3. Mercedes-Benz (12.); 7%; 36,711
4. Honda (19.); 6%; 22,975
5. Volkswagen (35.); -9%; 12,545
6. Ford (38.); 6%; 11,578
7. Hyundai (39.); 8%; 11,293
8. Audi (44.); 5%; 10,328
9. Nissan (49.); 19%; 9,082
10. Porsche (56.); 12%; 8,055
11. Kia (74.); 5%; 5,666
12. Harley-Davidson (79.); 14%; 5,460
13. Chevrolet (85.); 2%; 5,133
14. Land Rover (87.); 14%; 5,109
15. Mini (98.); új belépő; 4,243