Lendületben a magyar járműipari beszállítók - ez volt a 34. hét

Szerző: Gégény István | 2016.08.29. 06:46

A Kirchhoff csarnokot avatott, a Knorr-Bremse új almárkát vezet be, a Shinwa és a Bosal hazai vezetője is nyilatkozott szakportálunknak. A munkaerőről Parragh Lászlóval beszélgettünk, közben szépen fogynak a magyar buszok.

Magyar buszok

Amíg globálisan leginkább a Volkswagen beszállítókkal kapcsolatos feszült helyzete, illetve annak megoldása vonzotta az iparág szakembereinek figyelmét, hazánkban nem valamely személyautókat gyártó OEM került rivaldafénybe. Megalakult ugyanis a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság, amelynek tevékenységét egy hasonló nevű munkacsoport fogja támogatni.

Nem teljesen független hír, hogy az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) 61 darabos vásárlását követve a Dél-dunántúli Közlekedési Központ 52 új, Magyarországon gyártott autóbusszal erősíti flottáját.

Beszállítók

Az elmúlt napok sem teltek el fontos beszállítói bejelentés nélkül: elkészült ugyanis az esztergomi Krichhoff 1,3 milliárdos beruházása - új csarnokot avathatott az alkatrészgyártó.

A Shinwa Miskolcon gyárt klímavezérlő- és audio előlapokat, funkcionális gombszetteket, amelyeket európai, ázsiai és amerikai autómárkákba szerelnek be. A gyár igazgatója a magyar telep jelenlegi feladatairól számolt be.

A Knorr-Bremse csapata sem tétlenkedett: almárkát alapítottak TruckServices néven, az utópiac termékei és szolgáltatásai kerülnek az új csoportba.

A kecskeméti vonóhoroggyártó Bosal Hungary január közepén adta át új gyáregységeit. Az igazgató elmondta, idén 740 ezer vonóhoroggal és 20 százalékos növekedéssel számolnak.

Munkaerő

Forró téma a kormány járulékcsökkentési terve is, amely a munkaerő megtartását, fejlesztését szolgálhatja. Erről beszélgettünk Parragh Lászlóval, a Kereskedelmi és Iparkamara elnökével.

Hetedik alkalommal szervezték meg Gönyűn a jövő járműipari tehetségeinek viadalát, amelyen 44 gárda között 4 hazai együttes is rajthoz állt. Német és olasz győzelem született a viadalon.

Az ipar folyamatos fejlődése nehéz helyzetbe hozza az oktatást, hiszen egyszerre kell jól képzett elméleti és naprakész gyakorlati tudású mérnököket kinevelni. Az Óbudai Egyetemen olyan módszert vezetnek be 2017 szeptemberétől, amely egyesíti a két elvárást.