Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kína új szabályok szerint játszik az autóiparban
A távol-keleti ország nem enged be több autógyártót, a világ legnagyobbjának számító járműpiacára. A hazai autógyártók kapacitásának növelését és a tengerentúli OEM vegyesvállalatok lehetőségeit pedig alaposan megnyirbálja.
Kína erős állami tervszervezete, a Nemzeti Fejlesztési és Reform Tanács (NDRC) új szabályokat körvonalazott – írta meg a Forbes.
Közel egy évtizeden keresztül Kína jócskán meghaladta termelési kapacitását. Tavaly nagyjából 28 millió új autót adtak el. A gyártási kapacitás az országban megkétszerezte magát. Az autóiparban, ha a kapacitás hatékonysága 80% felett van, az már egészséges. Kínában ez az érték általában 50% körüli. Az utóbbi egy évtizedben voltak elhatározások az ezzel kapcsolatos konszolidációra a több mint 100 autógyártó között, ez azonban nem történt meg.
Később, amikor képbe került az elektromos ipar, a konszolidációhoz való ragaszkodás csökkent. Az elektromos járműveket kínáló autógyártók a szabályozások kivételei lettek. Ez nagyon sok elektromos autót eredményezett a különböző autószalonokon, de csak néhányat gyártottak le a valóságban is. Végül a kormányzat engedélyezte az elektromos autók gyártását az iparon kívülieknek, amivel nagy gondot okozott.
Most úgy tűnik, hogy Kína teljes egészében megálljt parancsol az újautó gyártásnak.
Itt vannak a legnyilvánvalóbb következmények:
- Minden külföldi OEM, amelyiknek még nincs vegyesvállalata Kínában, lényegében el van választva az országtól. Az OEM-ek tudnának vegyesvállalatot alapítani egy kínai autógyártóval, megosztva a létező kapacitást, de ez példa nélküli lenne, és nagyon valószínűtlen.
- A legtöbb globális célokat kitűző autógyártó már jelen van Kínában, kivétel a kaliforniai elektromos autógyártó Tesla. A Tesla folytathatja exportját Kínába, de a gyártás nem engedélyezett számára. Az importpiac azonban nagyon limitált, 2016-ban a Kínába importált autóknak csak 3,5%-a import, és ez a szám egyre inkább csökken. Ez a piac a hivalkodó luxus járműveké. Az előkelő márkák, mint a Mercedes, a BMW és az Audi általában a legfelsőbb kategóriás modelljeiket importálják, az alacsonyabb kategóriájú autóikat azonban az országban gyártják. A nagyon magas vámok miatt például egy Model 3 importálása nagyon nehézkes lesz Kínában.
- A régóta várt kínai autó konszolidáció végre meg fog történni. A kapacitáson túli terjeszkedés miatt az OEM-eknek nagyon kevés más választása van, mint hogy gyengébb versenytársaikat bekebelezzék. Viszont mivel az áraik magasabbak lesznek, ha nem tud valaki újat építeni, használtat kell vásárolnia.
- Kizárva a világ legnagyobb autópiacáról, nagy érvágás lenne bármely autógyártónak, aki globális terveket sző. Kizárva a világ legnagyobb elektromos autópiacáról egyenesen halálos lehet azoknak, akiknek csak elektromos autók vannak a profiljában.