Elemzések Képzeletben már létezik a Nemzet Autóbusza - ez volt a 28. hét

Képzeletben már létezik a Nemzet Autóbusza - ez volt a 28. hét

Gégény István | 2016.07.18 06:42

Képzeletben már létezik a Nemzet Autóbusza - ez volt a 28. hét

Megszólaltattuk Lepsényi István államtitkárt, Varga Mihály miniszter megszólalt magától a címben említett ügyben. Egyre terebélyesedik az emissziós trükközések ügyfolyama, a Bosch 7 milliárdból fejlesztett, kivonul az Uber, roncstemetővé válhat az ország.

Hirdetés

Gyártók

Habár a nyár nem feltétlenül a pihenésről szól a járműiparban, a hazai OEM vállalatok kevéssé vetették észre magukat közvetlenül az elmúlt napokban. Áttételesen azonban a káros anyagok kibocsátását illetően bőven akadt téma, amelyre érdemes minden gyártónak tekintettel lenni.

Ott van például az Audi Q5 esete, amelynek 3 literes motorja a dízelbotrány utáni szervizelést követően rosszabb emissziós értéket produkál egy fogyasztóvédelmi vizsgálat szerint, amint annak előtte.

Úgy általában viszont azt is érdemes átgondolni, hol van az a határ, amíg még reálisan meghúzhat az emissziós mérce, avagy nem-e a döntéshozók kergetik csalások felé a gyártókat? Ugyanezt a kérdést az elektromos hajtásláncok esetében sem indokolatlan megvizsgálni.

A PSA járművei esetében ugyancsak tényszerű vált a gyári adatok és a valós kibocsátási értékek közötti eltérés.

Van azért jó hírünk is, mindkettő négykarikás: már gyártják a Q2 modelleket, miközben az Audi sikeres értékesítési eredményeit jórészt a Győrben készülő TT modell szállította.

Beszállítók

7 milliárdos beruházást jelentett készre a Bosch: utasbiztonságot és energiahatékonyságot növelő technológiákat fejlesztettek.

Bajban van - már megint - a Dunaferr, ráadásul anyacége, az ISD ellen is szankciók várhatóak.

A Videoton cégcsoport bátran néz a jövő irányába: idei árbevételük 5-10 százalékkal is növekedhet a tavalyi évihez képest.

3300 négyzetméter területű üzemcsarnok építésébe kezd idén a pécsi Matro Kft. A gépipari cég a következő négy évben jelenlegi 270 fős létszámát 50-80 fővel tervezi növelni.

Szolgáltatók

A magyar buszgyártás körül igen feszült légkör alakult ki, többen teszik fel maguknak a kérdést: miért nem kell a magyar busz? Megkérdeztük Lepsényi István államtitkárt, milyen gyakorlati lépéseket tesz a kormány a magyar buszgyártók helyzetének javulásáért.

Kapcsolódó hír, hogy megalakult a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság. A kormány által létrehozott NABB feladata, hogy segítse a magyar autóbuszipar fejlődését, valamint előmozdítsa az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítését.

Két éven belül másodszor ítélte a Gimex Hidraulika Kft.-nek a Superbrands bizottsága a legkiválóbb üzleti márkának járó díjat.

A használt autók importja még nem érte el a csúcsát, a Das Weltauto szerint akár roncstemetővé is válhat hazánk.

Felfüggeszti a szolgáltatást az Uber a magyar fővárosban, amint életbe lép a működésüket ellehetetlenítő jogszabály.

Techtogether, képzés

Szakportálunk ismét megrendezi a Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói versenyt, ahol az értékes különdíjak mellett az első három helyezett 200 ezer, 300 ezer és 500 ezer forint pénzdíjban részesül.

Az Ipar 4.0-nak egyelőre több területe is szürke folt: az viszont biztos, hogy egészen más tudású szakembereket igényel, mint amilyeneket jelenleg képez az oktatási rendszer.

A hallgatói teamek évente szembesülnek azzal a problémával, amit a végzős tagok távozása von maga után. Ez pontosan olyan, mintha egy cégvezető minden évben azzal szembesülne, hogy a tapasztalt embereinek jó része arrébb áll. Mutatjuk, hogyan oldják meg a dolgot a BME fiataljai.

Duális szakképző központ alakul Zalaegerszegen, amely olyan tanulóknak biztosít majd gyakorlati képzőhelyet, akik tanulmányuk idejére nem tudtak még helyet találni más cégeknél. Szeptembertől a tervek szerint a 9. osztályosok már eben a központban tanulhatják az olyan hiányszakmákat, mint az ipari forgácsoló vagy a hegesztő.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink