Elemzések Ez történt a 43. héten a járműiparban

Ez történt a 43. héten a járműiparban

autopro.hu | 2015.10.26 09:58

Ez történt a 43. héten a járműiparban

Robotgyárban jártunk, célba ért a Megalux. 32 milliárdból fejleszt az Audi Hungaria, 2,9 milliárdból fejlesztett a Bosch. A botrányok szele elérte a Fiat, az Opel és a Toyota gyártókat is. Megkezdődött a bemelegítés az Automotive Hungary szakkiállításra.

Hirdetés

Gyártók és botrányok

A kormány 6 milliárd forinttal támogatja az Audi győri motorgyárának újabb 32 milliárd forintos fejlesztését - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten a szerződés aláírásán.

Csalás, illetve környezet és a természet elleni bűncselekmények gyanúja miatt vizsgálatot kezdeményezett a Volkswagen-csoport ellen Spanyolországban az ügyészség a madridi büntetőbíróságon.

Egy napon belül megcáfolta a saját maga által felvetett gyanút a Volkswagen: mégsem telepítettek csaló szoftvert az EA288 motorcsalád tagjaival felszerelt autóikba. Közben menesztették a vállalat motorvezerlésért felelős főmérnökét, Hanno Jeldent és tisztára mosták a korábbi vezérigazgatót, Martin Winterkornt.

Az Európai Bizottság azt állítja, a Fiat gazdasági csellel csak a nyeresége huszada alapján adózott Luxemburgban. 6-9 milliárd euró közötti elmaradt adó befizetése vár az olasz gyártóra.

A Takata légzsákos botránya kapcsán eddig 11 OEM vállalat érintettségéről beszélt az ügy feltárását Amerikában végző szervezet, az NHTSA, viszont kénytelenek kiterjeszteni a veszélyes modellek, egyúttal a gyártók körét is.

A Toyota 6,5 millió autót kénytelen visszahívni, miután megégett egy autós karja. A vezetőülés melletti elektromos ablakemelő panel kenőanyaga miatt rövidzárlat keletkezhet.

Nem zárult eseménytelenül a hét: az Opel német autógyártó vállalat visszautasítja azt a vádat, hogy megsértette az európai környezetvédelmi szabályokat.

Beszállítók

Mintegy 2,9 milliárd forintos kapacitásbővítő, egyben 50 új munkahelyet is teremtő beruházást adtak át a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. gyárában.

Huszonöt éve alakult meg Győrben az osztrák tulajdonú igm Robotrendszerek Kft., ennek kapcsán engedtek bepillantást a gyártóterületekre. Fényképezőgépet is vittünk magunkkal a rendhagyó sétára.

Listát közöltünk a leginnovatívabb beszállító cím jelöltjeiről – számos magyar vonatkozású vállalatot is találunk a listában.

Magyarországon is bővít a Federal-Mogul. A bővítés alapja, hogy a GM új generációs, 1-1,5 liter közötti hengerűrtartalmú, három- és négyhengeres motorjaihoz a beszállító microtorq forgattyús tömítéseit használják.

Negyedszázados fennállását ünnepelte az Austropannon Kft., ami az Eberspächer Vállalat magyarországi vezérképviseleteként működik.

Éves előadássorozatot indított az Aventics Hungary Kft., mely során a cég szinte minden hazai egyetemet meglátogat, ahol műszaki mérnökképzés folyik.

Szolgáltatók

Napok múlva kezdődik az Automotive Hungary, a magyar járműipar ünnepi szakkiállítása. A bemelegítő sajtóbeszélgetésen már túl vagyunk, itt olvasható az összefoglalónk.

Az év eleje óta több tízezer vizsgálatot végeztek el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szakemberei az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) segítségével. Öt százaléknyi hiba feltárása mellett 1 milliárd forint értékű adóelkerülése derítettek fényt.

A héten kiderült: a kormány egymilliárd forinttal növeli a leghátrányosabb helyzetű csoportok munkaerő-piaci esélyeinek növelésére szolgáló összeget.

20 milliárdos keretből tramtrain épület Szeged és Hódmezővásárhely között. Villamosnál több (100 km/h sebességre is képes lesz), de nem klasszikus vonat (500 méterenként lesz megállója a településeken belül).

Az Apollo Vredestein gumiabroncsgyártó és értékesítő cég első egyedi kialakítású flagship, vagyis zászlóshajó műhelye Budapesten kezdte meg tevékenységét.

Oktatás

Célba ért a kecskeméti főiskolások Megalux nevű üzemanyagmentes járműve, amely a napelemes autók világversenyén képviselte hazánkat Ausztráliában.

Gazdaság

Közzétette a keresetek augusztusi alakulását a Központi Statisztikai Hivatal, amelyből kiderül, hogy bruttó 244 ezer, nettó 160 ezer forintot keres az átlag magyar.

A Pioneer Alapkezelő szakértői szerint bizonytalan a dízelbotrány hatása a magyar GDP növekedési ütemére - mondta Pálinkás Ervin, az alapkezelő részvény-befektetési igazgatója a cég sajtóbeszélgetésén.

Kiemelt Partnereink