Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez történt a 41. héten a magyar járműiparban
Bővít az Opel hazai gyára, interjút közöltünk a BMW és a Bridgestone hazai első emberével. A német ipar gyengült, a magyar erősödött, pörög az Audi gyakornoki programja. Talán még Tesla-gyárunk is lesz valaha.
Gyártók
A hét elején jelent meg interjúnk „az ötödik, láthatatlan magyar autógyártó”, a BMW hazai kereskedelmi cégének ügyvezetőjével.
A sorban visszafelé haladva a negyedik magyar autógyártó valójában nem OEM-ként működik egy ideje, a motorgyártásban viszont igenis jeleskedik az Opel. Olyannyira, hogy idén év végig 1700 főre növekszik munkatársaik összlétszáma.
A legjelentősebb hazai gyártó, az Audi Hungaria az utánpótlásra is odafigyel: 2015-ben immár a 100. gyakornok folytatja munkatársként pályafutását a négykarikások győri vállalatánál.
A Suzuki Motor Corp. Lendületesen készül a 44. Tokiói Autoszalonra, ahol magyar gyártású autókat is megcsodálhat a nagyérdemű.
Előbb érdektelenséget kommunikált, majd hirtelen nagyon is elszántságot mutatott a külügyminisztérium egy leendő Tesla-gyár hazánkba csábítását illetően. Utóbbi megszólalás részletei ide kattintva olvashatók.
Értékesítési oldalról is megvizsgáltuk a járműipart: ezeket az autókat vettük 2015-ben, amelyek közül itt látható a hazai gyártású, Magyarországon gazdára talált modellek rangsora.
VW-botrány
Miközben a világ összes földrészén korlátozásokat vezetnek be a csalónak bizonyult Euro 5-ös dízelekkel szemben, a Volkswagennek sürgősen megoldást kell találnia a probléma megoldására: hogy lesznek újra legálisan tiszták ezek az autók? Közben egy nyilvánosságra került levél szerint a VW elismeri, hogy az 1,2 literes dízelmotorok is érintettek.
De mi lesz a konszern munkatársaival? – A dízelbotrány egyelőre nem fenyeget munkahelyeket a Volkswagen konszernnél – mondta a társaság üzemi tanácsának elnöke Wolfsburgban.
S hogy meddig tart a dízelbotrány hatásainak kiheverése? Az új vezérigazgató szerint három évig. A Volkswagen 2016 januárjában kezdheti a dízelbotrányban érintett kocsik visszahívását, az esetek többségében csak egy szoftverfrissítésre lesz szükség. Vagy nem.
Beszállítók
Javában folyik a termelés a Bridgestone új – 90 milliárd forintos beruházással felépített és berendezett – gyártóegységében, közben viszont folytatódik a fejlesztés. Fernando del Cerro gyárigazgatóval beszélgettünk.
Az Apollo Gyöngyös közelében alakítja ki új gyárát. Az abroncsgyártó nem csupán infrastruktúrát, hanem személyi állományt is fejleszt: Indiába és Hollandiába indultak azok a technikusok, akikkel az Apollo Tyres Hungary nyár elején kötött munkaszerződést.
Kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította a kormány az Ibiden Hungary Kft. dunavarsányi ipari parkban megvalósuló, kipufogórendszerekhez kapcsolódó termékek gyártását eredményező beruházásával összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket.
Ki gondolná, hogy a legújabb Land Rover Discovery Sport számos alkatrésze Magyarországon, illetve a térségünkben készül? Meg is mutatjuk, melyik alkotóelemet hol gyártják.
Gazdaság
A globális pénzügyi válság tetőzése, 2009 eleje óta a legnagyobb mértékben csökkent augusztusban Németország exportja, jelezve, hogy a gazdaság vesztett lendületéből a harmadik negyedévben. Ez pedig a magyar gazdaságra is kihathat majd.
Egyelőre azonban arról tudunk beszámolni, hogy amíg a német ipar gyengébben muzsikál, a magyar termelés növekedést ért el.