Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az LG elektródokkal támogatja meg a Teslát
2024.04.24 06:23GANTTPLAN - Intelligens APS rendszer gyártásoptimalizáláshoz
2024.04.24 04:24A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez történt a 24. héten a járműiparban
Elektromos versenyautó, interjú a magyar Mercedes-gyár új vezérével, a felsőoktatási reform feltérképezése, százmilliárdos logisztikai fejlesztés - a rövid nyári héten sem állt le az élet az iparágban.
Gyártók
Idén megkezdi a harmadik modell gyártását a kecskeméti autógyár, az üzem bővítése szintén napirenden van a Daimler vezérkarának tárgyalásain - így lehetne összegezni Thomas Geier legfontosabb válaszait, aki első alkalommal nyilatkozott szakportálunknak azóta, hogy nemrég ügyvezetővé választották Frank Klein utódjaként.
Thomas Geier vette kezébe a kecskeméti autógyár volánját |
Amíg a Mercedesekért nagy a kereslet, az oroszok 13 ezer embertől válnak meg. Mostanában valamiért nem cseng jól a Lada márkanév...
Összeállítást közöltünk a prémium kategória német gigászainak küzdelméről. Mindhárom márka esetében a kereslet hajtómotorja Kína és az Egyesült Államok piaca.
A négykarikás autógyártó győri gyárának személyügyekért felelős vezetőjével a munkatársi utánpótlás témájáról beszélgettünk. - Az Audi Hungaria nyitott arra, hogy a beszállítóihoz készülő szakmunkástanulók gyakorlati oktatásában támogatást nyújtson a rendelkezésre álló oktatóközpontjának kapacitásaival - nyilatkozta szakportálunknak Knáb Erzsébet.
Felvázoltuk a közeljövőben gyártásba kerülő új modellek európai körképét is. A meg nem nevezett, ám elég jól sejthető új kecskeméti négykerekű mellett a Suzuki esztergomi gyárában is zajlanak az előkészületek. Arra is kitértünk a téma kapcsán, hogy vajon milyen átalakulás várható a kontinens autógyárait illetően a közeljövőben.
Lassna tényleg megérkezik a Tesla gyártása Európába |
Elon Musk Londonból üzente: tényleg Európában is létrehozhatnak egy összeszerelő üzemet a Tesla modelljei számára. Csak eleget kell venni a szuperlimuzinból.
Beszállítók
Az alumínium öntvényeket gyártó győri Nemak jelentős részt vállal a helyi társadalom támogatásában. Be is mutattuk a konkrétumokat.
A műanyag járműipari alkatrészeket gyártó Kayser komáromi vállalatának ügyvezetőjével az álláskeresők motiválásáról beszélgettünk.
Beszámoltunk tovább a Bosch hatvani tréningközpontja fennállásának 15. évfordulójáról, valamint a veszprémi Transmoduls célgépgyártó 400 milliós K+F fejlesztéséről.
Szolgáltatók
Kiderült, hol alakítja ki logisztikai központját a keleti határszélnél Oroszország legnagyobb kereskedelmi üzletlánca, a Magnit. A beruházás összértéke várhatóan a 100 milliárd forintos nagyságrendet is elérheti.
Hasznos tapasztalatokat szereztünk Komárom-Esztergom megye munkalehetőségeit illetően a Tatabányán tartott állásbörzén.
Oktatás
Ami biztos: Klinghammer István távozik a felsőoktatási államtitkár posztról |
A hét hírét ezúttal a műszaki felsőoktatás szolgáltatta. Balog Zoltán ugyanis nem mutatta be a felsőoktatási államtitkárt, holott többi közvetlen munkatársát megnevezte a rövid hét kezdetén. Mélyére eveztünk a témának: a területet érintő fejlődési irányokról, mi több, reformvágyról nyilatkozott szakportálunknak Mezey Barna, a Magyar Rektori Konferencia elnöke, aki egyben az ELTE rektora is. Ugyanebben a cikkben megszólaltattuk Rétvári Bencét, az emberi erőforrások miniszterének helyettesét, valamint idézetet közöltünk a meg nem nevezett, multitól érkező jelölt korábban nekünk adott interjújából is.
Bemutattuk a Debrecenben zajló mérnökképzést, amiről eddig talán méltatlanul kevés szó esett a médiában. Husi Géza, a helyi Műszaki Kar dékánja kalauzolt körbe bennünket a laborépületben.
Husi Géza dékán segítségével labortúrán jártunk Debrecenben |
A passzátszelet azonban továbbra is a Műegyetem környékén fújják, legalábbis a mérnökképzést illetően. Ennek jeles igazolásaként bemutattuk, hogy miként mutatta be a 95 fős BME Formula Racing Team az idei szezonra épített versenyautóját. 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet a 160 lóerős jármű, amelyet elektromos motorok hajtanak. Több mint izgalmas fejlesztésbe pillanthattunk be, videót is mutatunk a műhelymunkáról.
Az előbbi hivatkozásra kattintva kiderül, mit rejt a lepel |