Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ennyit esett a kamionok fogyasztása két évtized alatt
A személyautóknál is hatékonyabb üzemanyag-felhasználással működő haszongépjárművek hosszú távú fejlődését három Mercedes modell segítségével vizsgálták.
Ahogy a személygépkocsik esetében is, a teherautó-gyártók szintén folyamatosan küzdenek a hatóságok által egyre csak szigorított emissziós, ezen keresztül pedig fogyasztási határértékekkel. Az Euro5 és Euro6-os motorok közti eltérések nagyjából ismertek, ám olyan összehasonlítás ritkán készül, ami több évtizedre visszamenőleg hasonlítja össze a teherautók fogyasztását – egy ilyenről számol most be a kamionhirek.hu.
A németországi teszt során három Mercedes gépet vizsgáltak meg, majd összevetették az 1996-os (Euro2), a 2003-as (Euro3) és a legújabb, 2016-ban készült, Euro6-os motorral szerelt vontatók értékeit. A hitelesség érdekében azonos műszaki állapotú járművek azonos tesztpályán haladtak végig, az eredmény magáért beszél.
A legújabb Actros 22 százalékkal kevesebb üzemanyagot használt fel, mint húsz éves elődje, ami jelentős fejlődés. A független szervezet felmérésével kapcsolatban a gyártó elmondta, céljuk, hogy az erőforrás-felhasználás tovább csökkenjen, ezzel pedig 50 millió tonnával csökkenjen a széndioxid-kibocsátás.
Európa útjain egymillió Mercedes által gyártott teherautót, valamint átlagos évi 75 ezer kilométeres futásteljesítményt feltételezve a németek akár nyolc éven belül elérhetik a most kitűzött ötvenmilliós határt - és akkor még nem is beszéltünk a terjedő elektromos meghajtásról, ami lassan, de biztosan a haszongépjárműveket is eléri majd.