Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elemzés az autóipari ágazatról: Versenyképességi rangsor
A trinitinfo Kft. autóipari ágazatról készült elemzése a Visegrádi négyekre és Romániára fókuszál. Az elemzés magyar és angol nyelven is megrendelhető, az autopro.hu ebből közöl részleteket.
Míg tavaly a magyar gazdaság három helyet tudott előrelépni a IMD svájci intézet versenyképességi rangsorában, amely szerint a 42. helyen állt gazdaságunk, addig az idén öt helyezést rontva a világ országai között csak a 47-ik pozíciót értük el.
A térség gazdaságai közül Csehország az előző évhez képest egy helyet rontva a 30-ik, Észtország egy helyet javulva 33-ik, Lengyelország két helyet rontva a 34-ik, Szlovákia egy helyet javítva éppen mögöttünk a 48-ik, Románia 4 pozíciót javítva az 50-ik, Szlovénia egy helyet javulva az 51-ik és végül Bulgária két helyet romolva az 55-ik.
A közép-kelet-európai külföldi működő tőke befektetések volumenét tekintve, tavaly Csehország vonzotta leginkább a külföldi tőkét a régióban. Jelenleg a régió országait a befektetők vonzóbbnak tartják, mint egyes jobb besorolással rendelkező euróövezeti országokat (Olaszországot, Spanyolországot, Portugáliát). Ezen túlmenően Kelet-Közép-Európában jelentősen zsugorodtak a folyó fizetési mérleghiányok, következésképpen kisebb mértékű külső finanszírozás szükséges.
A globális recessziót viszonylag jól átvészelő közép-kelet-európaiak megragadhatják a lehetőségeket, ahogy a világkereskedelem magához tér, mások azonban jóval lassúbb kilábalásra számíthatnak, részben azért, mert nem sok terük maradt a manőverezésre. Ilyenek azok, ahol a fenntarthatatlan hazai fellendülés túl nagy folyó fizetési mérleghiányhoz vezetett, mint például Bulgária, Lettország és Litvánia, illetve azok, ahol nagyon sérülékeny a lakossági és/vagy az államadósság helyzete, mint például Magyarország, Románia és a balti országok.
2011-ben a magyar gazdaság bővülésére 2,3-3,2 százalékot prognosztizál a Nemzetközi Valutaalap. A tavaly két számjegyű mínuszokat elérő baltiak közül a lettek és a litvánok még 1,6 százalékos, illetve 4 százalékos csökkenéssel kell, hogy megküzdjenek, az észtek viszont már idén 0,8 százalékos növekedésre számíthatnak
Az autóipari tanulmány magyar és angol nyelven is megrendelhető.
Érdeklődés: Hidvégi Péter
Telefon: 30/68-58-225
E-mail: [email protected]