Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csökkentett módba kapcsolt az autóipar – ez volt a 31. hét
Persze azért a magyar járműipar nem állt, csak éppen nyári szünetet tart. Lássuk, mi történt augusztus első hetében!
Gyártók
A héten megírtuk, hogy leáll az Audi Hungaria győri gyára. Igaz, csak egy időre, és nem is az egész. Olyannyira nem, hogy szerdán megkezdték a 400 lóerős Audi TT RS sorozatgyártását.
Kecskeméten nemhogy nem áll meg az élet a nyári időszakban, épp ellenkezőleg: néhány hónapja jelentős gyárbővítés alapkövét tették le, ezt követően nemrég pedig egy újabb gyár felépítését jelentették be.
A Suzuki hazai üzemében augusztus 8-22. között áll le a termelés, ami ismét jó alkalom a technológiai fejlesztésekre.
Beszállítók
Egyaránt csökkent az árbevétel, az EBITDA és az üzemi eredmény az első fél évben – közölte a Rába Csoport. 20,5 milliárd forintos konszolidált árbevétellel zárta 2016 első félévét. Az erről szóló közlemény szerint "stabilan tartják eredményességüket". Az elmúlt években megteremtett pénzügyi alapokon idén elindították a futóműgyártás modernizációs beruházását, amellyel további növekedési lehetőségeket remélnek teremteni a kulcspiacokon.
Egymilliárdból sokszorozta meg kapacitását a Toolex: a fúrószárak gyártásával foglalkozó nagyszénási társaság a fejlesztés révén háromezer négyzetméterrel bővítette gyártócsarnokát, és tömör keményfém fúró gyártáshoz szükséges eszközöket szerzett be.
Nyolc team nevezett az Apollo Tyres házi labdarúgó-bajnokságára Gyöngyöshalászon. A település határában abroncsgyárat építő cég ezt egyfajta csapatépítésnek is szánta, hogy a három különböző szakaszban felvett dolgozók jobban megismerhessék egymást.
Szolgáltatók
Eddig sem titkolta a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy elő kívánják mozdítani az elektromos járművek elterjedését. A konkrétumok váratnak magukra, ezúttal is sajtóértesülésből derült ki, mire számíthatnak az autósok, illetve mire nem.
A műanyagiparban tevékenykedő Biesterfeld-Interowa vállalatcsoport magyarországi vezetőjével a szakma közeljövőt érintő kihívásairól beszélgettünk. Lengyel Zoltán szerint a duális képzés jó, de nem elég jó, és kevesli a magyar cégek hozzáadott értékét is.
Oktatás
145 gépészmérnök-jelölt kezd szeptemberben Kecskeméten, az idő közben egyetemmé magasodott egykori főiskolán.
Techtogether
Egyedi pályarajzolat, 29 nemzetközi csapat, hét díjat szerző magyar team – így összegezte az Formula Student East rendezvényigazgatója, Csütörtöki Tamás az első Formula Student Eastet. Július 28-án indult el ugyanis az a négynapos verseny, ahol a résztvevő hallgatók együléses versenyautót terveznek és építenek, majd mérik össze járműveik tudását a konkurens csapatokéval.
Egész Európa-szerte zajlik a Formula Student szezon: egy korábbi cikkünkben azt ígérték a BMEmotion csapat tagjai, hogy a jövőben az ő csapatuk is részt fog venni az együléses formulaautók versenyén. Megnéztük, hol tartanak a jármű fejlesztései.
Elkezdtünk szurkolni a győri Széchenyi István Egyetem formulaautóépítő brigádjának, ugyanis elrajtolt a csehországi Formula Student verseny.
Nem olcsó mulatság megépíteni egy ilyen autót, megkérdeztünk pár német csapatot, mekkora költségvetéssel gazdálkodnak.
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói arra a bravúrra vállalkoztak, hogy betonból kenut készítsenek. Nemhogy nem süllyed el, hanem kecsesen, gyorsan suhan a vízen!