Elemzések Csökkentett módba kapcsolt az autóipar – ez volt a 31. hét

Csökkentett módba kapcsolt az autóipar – ez volt a 31. hét

autopro.hu/P.M. | 2016.08.08 06:20

Csökkentett módba kapcsolt az autóipar – ez volt a 31. hét

Persze azért a magyar járműipar nem állt, csak éppen nyári szünetet tart. Lássuk, mi történt augusztus első hetében!

Hirdetés

Gyártók

A héten megírtuk, hogy leáll az Audi Hungaria győri gyára. Igaz, csak egy időre, és nem is az egész. Olyannyira nem, hogy szerdán megkezdték a 400 lóerős Audi TT RS sorozatgyártását.

Kecskeméten nemhogy nem áll meg az élet a nyári időszakban, épp ellenkezőleg: néhány hónapja jelentős gyárbővítés alapkövét tették le, ezt követően nemrég pedig egy újabb gyár felépítését jelentették be.

A Suzuki hazai üzemében augusztus 8-22. között áll le a termelés, ami ismét jó alkalom a technológiai fejlesztésekre.

Beszállítók

Egyaránt csökkent az árbevétel, az EBITDA és az üzemi eredmény az első fél évben – közölte a Rába Csoport. 20,5 milliárd forintos konszolidált árbevétellel zárta 2016 első félévét. Az erről szóló közlemény szerint "stabilan tartják eredményességüket". Az elmúlt években megteremtett pénzügyi alapokon idén elindították a futóműgyártás modernizációs beruházását, amellyel további növekedési lehetőségeket remélnek teremteni a kulcspiacokon.

Egymilliárdból sokszorozta meg kapacitását a Toolex: a fúrószárak gyártásával foglalkozó nagyszénási társaság a fejlesztés révén háromezer négyzetméterrel bővítette gyártócsarnokát, és tömör keményfém fúró gyártáshoz szükséges eszközöket szerzett be.

Nyolc team nevezett az Apollo Tyres házi labdarúgó-bajnokságára Gyöngyöshalászon. A település határában abroncsgyárat építő cég ezt egyfajta csapatépítésnek is szánta, hogy a három különböző szakaszban felvett dolgozók jobban megismerhessék egymást.

Szolgáltatók

Eddig sem titkolta a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy elő kívánják mozdítani az elektromos járművek elterjedését. A konkrétumok váratnak magukra, ezúttal is sajtóértesülésből derült ki, mire számíthatnak az autósok, illetve mire nem.

A műanyagiparban tevékenykedő Biesterfeld-Interowa vállalatcsoport magyarországi vezetőjével a szakma közeljövőt érintő kihívásairól beszélgettünk. Lengyel Zoltán szerint a duális képzés jó, de nem elég jó, és kevesli a magyar cégek hozzáadott értékét is.

Oktatás

145 gépészmérnök-jelölt kezd szeptemberben Kecskeméten, az idő közben egyetemmé magasodott egykori főiskolán.

Techtogether

Egyedi pályarajzolat, 29 nemzetközi csapat, hét díjat szerző magyar team – így összegezte az Formula Student East rendezvényigazgatója, Csütörtöki Tamás az első Formula Student Eastet. Július 28-án indult el ugyanis az a négynapos verseny, ahol a résztvevő hallgatók együléses versenyautót terveznek és építenek, majd mérik össze járműveik tudását a konkurens csapatokéval.

Egész Európa-szerte zajlik a Formula Student szezon: egy korábbi cikkünkben azt ígérték a BMEmotion csapat tagjai, hogy a jövőben az ő csapatuk is részt fog venni az együléses formulaautók versenyén. Megnéztük, hol tartanak a jármű fejlesztései.

Elkezdtünk szurkolni a győri Széchenyi István Egyetem formulaautóépítő brigádjának, ugyanis elrajtolt a csehországi Formula Student verseny.

Nem olcsó mulatság megépíteni egy ilyen autót, megkérdeztünk pár német csapatot, mekkora költségvetéssel gazdálkodnak.

A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói arra a bravúrra vállalkoztak, hogy betonból kenut készítsenek. Nemhogy nem süllyed el, hanem kecsesen, gyorsan suhan a vízen!

Kiemelt Partnereink