Elemzések Az Egyesült Királyság elektromos hálózata nem áll készen az elektromos autók tömeges elterjedésére

Az Egyesült Királyság elektromos hálózata nem áll készen az elektromos autók tömeges elterjedésére

autopro.hu/Sz.K. | 2017.04.27 11:24

Az Egyesült Királyság elektromos hálózata nem áll készen az elektromos autók tömeges elterjedésére

Ha valaki elektromos autót akar venni az Egyesült Királyságban, jó, ha tudja, hogy a Green Alliance jelentése szerint ez a jövőben hozzájárulhat Nagy-Britannia elektromos hálózatának jelentős megterheléséhez.

Hirdetés

A 40 oldalas jelentés szerint az Egyesült Királyság energetikai infrastruktúrája nem kész még a megjósolt elektromos autó rohamra az utakon, ami a következő néhány évtizedben valósulhat meg. Az elektromos autókkal több gyártó is foglalkozik, így olcsóbb lesz megvásárolni őket. Az áram iránti igény drága beruházások szükségességéhez vezethet a közeljövőben, hogy tudjon működni az elektromos hálózat egyszerre több töltődő járművel is.

A Green Alliance megnézte, hogyan kezeli az Egyesült Királyság az áramigényt és az elektromos járművek töltésigényét, összehasonlítva más országokkal, és nem éppen szívderítő eredmények születtek. „A 21. század technológiáját és a 20. század energiapiacát összehasonlítva receptünk van a katasztrófához.” – írja.

Lightwater városát, és ennek 6800 fős népességét példaként hozták fel, ahol, hogyha körülbelül 900 elektromos autó lenne az utakon és garázsokban, biztosan gyakoriak lennének az áramingadozások és áramkimaradások. Ez pedig azt jelentené, hogy a vezetékek, a trafók és a többi elektromos berendezés sérülne, költséges lenne a megjavíttatásuk.

Más országok tanulmányai már megmutatták, hogy „ha legalább hat egymáshoz közel eső autót töltünk egy érzékeny csomópont mellett, csúcsidőben, ez valószínűleg nagyobb helyi igény lenne, mint amit a rendszer kezelni tud.”

Norvégiában van egyébként arányosan a legtöbb elektromos autó a világon, ott mindig feszültség alatt van a rendszer, főleg a turisztikai csomópontokon, csúcsidőben. A kis falvakban is megjósolták az ország áramszolgáltatói, hogy legalább 4000 fontba kerülne, ha a lakosok a területen gyorstöltő állomásokat szeretnének, a hálózat megerősítésének díjai miatt.

Az Egyesült Királyságban ezek a megerősítési díjak elérhetnék a 36 milliárd fontot 2050-re, ha a jelentés szerint haladnak tovább a dolgok. A Green Alliance sürgeti a kormányzatot, hogy gondolkodjon el az elektromos infrastruktúráról, beleértve a fejlődő helyi energetikai helyzetet, hogy csökkenthessék a megterhelést.

Texas-ban például elektromos autók akkumulátorait használják, hogy támogassák az elektromos hálózatot, ha az küszködik, Kaliforniában pedig csökkentik a töltési sebességet bizonyos helyeken, hogy elkerüljék az egyensúlytalanságot.

Kiemelt Partnereink