Elemzések A SUV az új kedvenc Európában

A SUV az új kedvenc Európában

autopro.hu/R.M. | 2017.01.25 14:52

A SUV az új kedvenc Európában

Eddigi egyik legjobb évét zárta Európa az új autó eladások tekintetében, és ezt a legújabb favoritnak, a SUV-nak köszönheti - derül ki az Európai Unióban tavaly regisztrált autók adataiból.

Hirdetés

A 2016-os év - minden nehézsége ellenére - igen sikeres volt az autóipart tekintve: több mint 15 millió új autót adtak el, ami azt jelenti, hogy ez volt az eddigi második legeredményesebb esztendő. Egyedül a válság előtt, 2007-ben sikerült ennél több – 16 millió – autót eladni.

Az Európai Unió adataiból láthatjuk, hogy a SUV minden eddigi autótípusnál népszerűbb, és egyre nagyobb részt szerez magának a piacon. Idén az ilyen típusú modellek 21,4 százalékos növekedést értek el, azaz a tavalyi 3,2 milliót felülmúlva 3,9 millió újonnan vásárolt darabot adtak el belőle. Ez óriási változás a ,,klasszikus” szedánok, kombik és egyéb családi autóknál megfigyelhető átlagosan 1-2 százalékos növekedéshez képest.

Az unió 28 piacából 27 növekedést ért el, 14 piacon kétszámjegyű gyarapodást lehetett elkönyvelni.

Ha márkák szerint nézzük, továbbra is a Volkswagen uralja a piacot, ami eddigi történetének talán egyik legnehezebb éve ellenére is 3,3 százalékos növekedést ért el, igaz korábbi 24,8 százalékos piaci részesedése 24 százalékra esett vissza.

A többi jelentősebb márka, mint az FCA, a Daimler, a Renault vagy a Tata group a 2015-ösnél nagyobb növekedést ért el, elsősorban új SUV modelljeiknek köszönhetően.

Típusok tekintetében a Golf szerepel az első helyen, 2016-ban valamivel több, mint 400 ezer darabot adtak el belőle, majd őt követi a Clio 315 ezerrel, aztán a Polo 308 ezerrel. Az élvonalban találjuk még az Opel Astrát, a Fiat Pandát, vagy a VW Tiguant. A legnagyobb növekedést pedig a Hyundai Tucson, a Renault Kadjar és a Fiat Tipo érte el, írta meg az am-online.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink