Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Fiat bemutatta a Szerbiában készülő 500L-t
Az olasz Fiat SpA a Genfi Autószalonon mutatta be a Fiat 500-as modell Szerbiában készülő többcélú verzióját, a Fiat 500L „mini MPV” modellt. Az ötajtós 500L ugyanarra a platformra épül, mint a Punto Evo ferdehátú modell, valamint a Fiat új, később bemutatásra kerülő SUV modellje.
Az 500L a Fiat 500 kisautó, a Cinquecento piaci népszerűségét igyekszik kiaknázni. A modellt a Fiat az egyedülállóknak és fiatal családosoknak szánja, akik sokféle célra felhasználható, de a megjelenésével a tömegből kiemelkedő autóra vágynak.
A Fiat más autógyárakhoz hasonlóan azonos platformra épülő modellekkel igyekszik csökkenteni gyártási költségeit és bővíteni modellválasztékát. A költségek csökkentéséhez az 500L esetében hozzájárul, hogy Szerbiában a munkabér az olaszországinak csak a negyedét teszi ki, valamit a szerb kormánytól kapott támogatás és adókedvezmény is.
Európában az autóipar mintegy 20 százalékos kapacitástöbblettel rendelkezik, a piacot pedig alacsony kereslet és heves konkurenciaharc jellemzi. A Fiat legközelebbi versenytársai, a PSA Peugeot Citroën, a General Motors Co. és Ford Motor Co. veszteségesek az európai piacon.
A „mini MPV” kategória a JATO Dynamics autóipari tanácsadó vállalat adatai szerint a harmadik legnagyobb piaci szegmens Európában, de intenzív piaci versenynek van kitéve. Ebben a kategóriában tavaly 1,6 millió autót értékesítettek Európában. A Fiat MPV modelljei, a Qubo és a Multipla a teljes eladásoknak mindössze 3,5 százalékát adták. A szegmensben a legjobban a Renault Scenic teljesített 10 százalékos részesedéssel.
A Fiat 2014-re tervezi elérni fedezeti pontját azáltal, hogy minden alapmodellből származtatott modellnél felére tudja csökkenteni költségeit a megosztott platformnak köszönhetően. A cég 2014-re 11-ről 5-re csökkenti a Fiat modellekhez használt és 11-ről 7-re a Cryslernél használt különböző platformok számát.
Európában a Fiat és a Crysler eladásai darabszámban 12 százalékkal csökkentek 2011-ben, minden más tömegtermelő európai autógyártónál nagyobb mértékben. A Fiat európai tömeggyártó tevékenysége után – a Ferrari és a Maserati nélkül – 500 millió euró veszteséget szenvedett el üzleti eredmény szinten.