Elemzések 2017-re 60 százalékkal nőhetnek a szupersportautó-eladások

2017-re 60 százalékkal nőhetnek a szupersportautó-eladások

Panker Gergő | 2014.09.19 07:56

2017-re 60 százalékkal nőhetnek a szupersportautó-eladások

A végéhez közeledik a 100 ezer eurónál (kb. 30 millió forint) nagyobb értékű szupersportautókat érintő visszaesés Európában, miután az elhúzódó gazdasági válság után egyre több gyártó kezdte meg régebbi modelljeik megújítását.

Hirdetés

Az IHS Automotive adatai szerint a BMW i8 és az Audi R8 modellek által vezetett szegmens európai eladásai 2017-re évi 21 ezer eladott autóra növekedhetnek a tavalyi 13 ezerről. A tanácsadással foglalkozó vállalat előrejelzése szerint a 125 ezer euró (kb. 38 millió forint) értékű autók szegmensében várható bővülés már idén elkezdődik.

Mindebben az egyik legjelentősebb tényező a vásárlói bizalom fokozatos visszatérése: – A tavalyi évben még mindig érződött a gazdasági nyomás a régióban, amely több vásárlót is eltántorított az extravagáns járművek vásárlásától – mondta Ian Fletcher, az IHS Automotive vezető elemzője egy, az Automotive News Europe-nak adott interjúban.

Ferrari 458 Italia - a modellfrissítés után akár 1500 darab 458 találhat gazdára 2016-ban

A szakember elmondása szerint a probléma a legsúlyosabb Olaszországban volt, ahol a hatóságok egy nemrégi, adócsalók elleni akciója érzékenyen érintette az olyan márkák, mint a Ferrari, a Lamborghini és a Maserati eladásait. Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta az Automotive News Europe-nak, hogy szerinte az akcióval kifejezetten a márka vásárlóit vették célba. – Több vásárlónkat is megállította vezetés közben az olasz adóhatóság, akik emiatt úgy érezték, hogy vadásznak rájuk – tette hozzá Winkelmann.

A vásárlókat számos megújuló és új modell csalogathatja a márkakereskedésekbe. Az IHS Automotive előrejelzése szerint 2016-ra több modell eladási volumene is átlépi majd az évi ezer darabot, míg az elmúlt években kizárólag a Bentley Continental GT, a Ferrari 458 Italia és az Audi R8 tudott négyszámjegyű eladásokat elérni.

Az előrejelzések alapján 2015-re a BMW i8 válhat Európa legnépszerűbb szupersportautójává

Az IHS szerint a nemrég debütáló BMW i8 plug-in hibrid szupersportautó, amely Németországban már 126 ezer eurótól (kb. 39 millió forint) kapható, 2015-re évi 1700 eladott példánnyal kapósabb lehet bármely másik európai riválisánál. Jövőre debütál továbbá a McLaren legolcsóbb modellje, a P13. A brit márka szerint a P13 alapára 160 ezer euró (50 millió forint) körül alakul majd. A szegmensnek továbbá újabb löketet adhat 2016-ban az Audi R8 és a Ferrari 458 Italia modellfrissített változatainak érkezése.

Az IHS szerint a Ferrari évi 1500 darab 458-as értékesítésére számíthat 2016-ban, míg a szegmens élére az Audi új szupersportautóját várják évi 2 400 darab eladott járművel. – Az új modellek biztosan visszacsábítják a gazdag vásárlóerőt a piacra – mondta Fletcher.

A McLaren vezetői szerint a gyártóknak gyorsan kell cselekedniük, ha modelljeik megújításáról vagy a meglévő modellek lecseréléséről van szó. – A vásárló mindig a leggyorsabb, a legújabb és a legjobb autóra vágyik – nyilatkozta Richard Molyneaux, a McLaren pénzügyekért felelős igazgatója az Automotive News Europe-nak. – Az Opel Astrához és Corsához hasonló modelleknek általában öt éves ciklusuk van. Ugyanez nem engedhető meg ebben a szegmensben – tette hozzá a pénzügyi vezető.

Az egyik olyan gyártó, amely különösen ritkán cseréli le modelljeit, az Aston Martin. A márka kulcsfontosságú szerepet tölt be az európai piacon, három modellje is szerepel a Top 10-es listán. Fletcher szerint azonban az Aston Martinnál mostanában „nem mennek jól a dolgok“.

A megújulás érdekében a vállalat jelenleg egy új architektúra fejlesztésén dolgozik, amellyel leváltaná a már tíz éves VH (vertikális horizontális) platformot, amelyet még a korábbi tulajdonos, a Ford Motor vezetése alatt hoztak létre, és amely az összes jelenlegi Aston Martin alapjául szolgál.

A legnépszerűbb luxus- és szupersportautók eladásai Európában 2014 első felében:

Típus 2014. első félév
1. Bentley Continental GT/GTC 874
2. Ferrari 458 Italia 871
3, Audi R8 545
4. Maserati Quattroporte 423
5. Aston Martin V8/V12 Vantage 419
6. Bentley Flying Spur 340
7. Ferrari F12 277
8. Aston Martin Vanquish 197
9. Rolls-Royce Wraith 179
10. Aston Martin DB9 146

Az Aston Martin májusban bejelentette a márka 101 éves történetének legjelentősebb beruházási programját, amelyen belül 500 millió fontot költenek a márka nagyteljesítményű sportautóinak következő generációjának fejlesztésére. Egy decemberben tette bejelentés alapján az új modellek erőforrásait a Daimler nagyteljesítményű járművekért felelős divíziója, az AMG szállítja majd, felváltva a jelenlegi Ford motorokat. Az IHS Automotive szerint a változások biztosítják majd a márka számára nélkülözhetetlen fellendülést. A tanácsadó cég szerint a márka V8 Vantage legújabb generációs modelljének eladásai 2016-ra évi 1 500 darabra ugorhatnak a 2015-re prognosztizált 650 darabról.

Az elemzők szerint a szupersportautók egyik nagy vonzereje a jövőben a használhatóságuk és gazdaságosságuk fejlődésében rejlik. A Volkswagen-csoport tulajdonában lévő Bentley bejelentette, hogy modelljei gazdaságosságának növelését tűzte ki célul, és az évtized végére modelljeinek 90 százalékát plug-in hibrid változatban is kínálja majd, kezdve a 2017-ben érkező SUV modellel. A Ferrari eközben azt nyilatkozta az Automotive News Europe-nak, hogy 2007 óta 40 százalékkal csökkentette autói károsanyag-kibocsátását, amelyet 2021-re további 20 százalékkal szeretne lejjebb szorítani.

A Volkswagen-csoport a közös platformoknak és technológiáknak köszönhetően a költségek jelentős csökkenésére számíthat luxusmárkái esetében. A Bentley elmondása szerint a 2016-ban debütáló új szabadidő-terepjáró ugyanarra a platformra épül, mint az Audi Q7, míg a testvérmárkának számító Lamborghini szintén ugyanazt az architektúrát használja majd a 2017-ben érkező Urus SUV-hez. A Volkswagen-csoporthoz közeli források áprilisban azt nyilatkozták az Automotive News Europe-nak, hogy az Urus a Volkswagen pozsonyi gyárában készülhet majd, ahol az Audi Q7-es, illetve a Bentley SUV karosszériájának gyártása is folyik.

Júliusban Wolfgang Dürheimer, a Bentley igazgatója ezzel szemben megerősítete, hogy a Bentley SUV-hez a karosszériaelemeket az angliai Crewe közelében gyártják majd. Dürheimer azt is elmondta, hogy a vállalat szorosan együttműködik a Porschéval, így az SUV-t követő ötödik modell a Porsche által tervezett frontmotoros és hátsókerék-meghajtású moduláris (MSB - moduláris standard platform) platformra épülhet majd.

Sok esetben nehezebb azoknak a gyártóknak, amelyek nem egy nagyobb vállalatcsoport tagjai. – Napi egynél több autó gyártása jelentős üzemi beruházásokat és szigorú minőségellenőrzést, továbbá értékesítési és szervizhálózatot igényel, amelyet sokszor nehéz megvalósítani – nyilatkozta Christoph Stuermer, a PwC Autofacts vezető elemzője. Ennek ellenére a luxus-, illetve sportautógyárak nagy előnye mérettől függetlenül ma a piacok folyamatos bővülése. Ian Fletcher szerint „a piac ezen részén található, ezen belül is a sportautó-eladásokat főként a vásárlók jövőbe vetett hite határozza meg" – emelte ki az IHS Automotive elemzője.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink