Beszállítók Új üzemcsarnokot épít Dunavarsányban a Fémalk

Új üzemcsarnokot épít Dunavarsányban a Fémalk

Mester Nándor | 2013.06.24 10:55

Új üzemcsarnokot épít Dunavarsányban a Fémalk

Új üzemcsarnokot épít Dunavarsányban a Fémalk Zrt. A több milliárdos beruházás első ütemét a tervek szerint 2014-ben fejezik be, a létszám 10-15 százalékkal bővül.

Hirdetés

Folytatja fejlesztéseit a csaknem huszonöt éves Fémalk Zrt, mivel bővülő megrendeléseinek így tud eleget tenni. A Dunavarsányi Ipari Parkban korábban vásárolt 6,7 hektáros területen több ütemben többmilliárd forintos beruházás indul, az előkészületek jól haladnak – tájékoztatott Szentes Zsolt cégvezető.

Az új üzemcsarnok látványterve

Az első ütemben egy 14 ezer négyzetméteres csarnokot húznak fel mintegy 2,5 milliárd forint értékben. A teljes beruházás nyomán 20 öntőcellás egységet építenek ki, az első ötöt 2014-ben helyezik üzembe. A berendezéseket folyamatosan állítják munkába, ezek értéke kb. 1,1 milliárd forint.

Elkészítették a második ütem tervét is, abban a szakaszban egy 8300 négyzetméteres létesítményt adnak át, de a kivitelezési ütemezést még nem rögzítették. Egy későbbi időpontban – ha a kereslet szükségessé teszi – egy hasonló méretű csarnokot tudnak építeni a telken. A területet egyébként előkészítette az ipari park üzemeltetője, a közművek rendelkezésre állnak fűzte hozzá a vezető.

A Fémalk Zrt. egyebek között csillapító elemeket, toronycsapágy házakat, váltó és motorfelfüggesztő alkatrészeket, kisebb mennyiségben elektromos tokozatházakat, lámpatesteket és kompresszorházakat, valamint motoralkatrészeket gyárt. Több nagy európai autógyár beszállítója vagy albeszállítója. A Bosch, ZF Boge, BMW, TrelleborgVibracoustic cégeknél stratégiai beszállítói státusszal rendelkezik.

Pályaív
Szentes Zsolt a gyöngyösi főiskolán végzett mezőgazdasági tervezőmérnökként. Elhelyezkedési gondok miatt azonban mérlegképes könyvelői végzettséget is szerzett és ezen a területen dolgozott egy darabig. Öt évvel ezelőtt gazdasági vezetőként kezdett a Fémalknál, a cégvezetői funkciót 2012 óta látja el.

Egy ilyen nagy volumenű beruházásnál, mint amilyen a dunavarsányi, szóba jöhet a hitel vagy más külső forrás, például pályázati pénzek bevonása. Szentes Zsolt szerint ez logikus lehet, és az ágazatban van is erre példa, de cégük eleve saját erőből akarta megvalósítani a projektet. Legfeljebb forgóeszközhitel jöhet számításba, de erről még nem döntöttek.

Az első ütemben mintegy 50-80 dolgozóval bővül a jelenlegi 500 fős létszám. A cégvezető elismerte, hogy manapság az autóiparban is gond a megfelelő szakemberek felvétele, de nem látja akadályát annak, hogy biztosítva legyen a megfelelő létszám. Előreláthatólag a csepeli telephelyről kb. 20-30 munkatárs Dunavarsányban fog dolgozni.

A vállalat saját szerszámtervező és gyártó részleget is működtet, amely kizárólag a cég saját igényeit szolgálja ki. Bővülőben van a kutatás-fejlesztési csoport, ahol most 13-an dolgoznak. Az új anyagvizsgáló laboratórium már működik, a napokban üzemelik be az utolsó berendezést. A szakember utánpótlást egyebek között azzal igyekeznek biztosítani, hogy a Budapesti Műszaki Egyetemmel, a Miskolci Egyetemmel és a Kecskeméti Főiskolával szoros az együttműködésük. Idén nyáron összesen 15 mérnökhallgató jön gyakorlatra a céghez.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink