Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önvezetés: indul a belsőépítészek harca
Nem csak a technológia lelkével kapcsolatos fejlesztésekre fókuszál az ipar. Aki korán lép, piacvezető lehet más területeket is: a Faurecia az átalakuló belső terekben látja a lehetőséget.
A járműbelsőket és -üléseket gyártó francia beszállító lehet az első olyan autóipari szereplő, amelyik nem a vezető nélküli technológia szoftvereire és szenzoraira helyezi a hangsúlyt, írja az autonews.com. A Faurecia mérnökei ugyanis abból kiindulva, hogy az autonóm gépek átalakítják az utasok igényeit, ezentúl nagyobb figyelmet fordítanak a kényelmesebb és funkcionálisabb utastér kialakítására.
A részben a Peugeot tulajdonában lévő vállalat fejlesztési vezetője szerint az egyik legnagyobb kihívás, hogy a kocsik utastere minél rugalmasabb legyen, elvégre a felszabaduló figyelmet az exsofőrök rengeteg más dologra fordíthatják – felméréseken adott válaszok szerint gitározásra, alvásra, borotválkozásra vagy épp edzésre.
A fejlesztések egyik iránya az „aktív wellness” lesz: a biometrikus szenzorok és prediktív elemzési módszerek felhasználásával az autó kezelésbe veheti a stresszes vagy fáradt sofőrt, akinek ezen túl elég lesz az utasításokat beszéd vagy kézmozdulatok útján a kocsival közölnie.
Persze egészen egyszerű tevékenységekre is gondolni kell, az autómegosztás és a robottaxik korában például a járművek kihasználtsága is megugrik majd, ezért a minél rövidebb időigényű tisztíthatóság is fontos szempont lesz a franciáknál.