Beszállítók Segíthet a kormánynyomás a beszállítók növelésében

Segíthet a kormánynyomás a beszállítók növelésében

autopro.hu | 2010.11.17 09:18

Segíthet a kormánynyomás a beszállítók növelésében

- A közelmúltban bejelentett nagy járműipari beruházások egészen biztosan élénkülést hoznak a magyar beszállítói iparban, még akkor is, ha ezek nem holnap és holnapután jelentkeznek megrendelésekben - nyilatkozta Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke.

Hirdetés

A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke a Budapesten tartott beszállítói napon válaszolt az AutoPro kérdéseire.

Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke
Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke

- Mivel magyarázható, hogy nem rövid, hanem inkább közép és hosszú távon számít a beszállítói ipar fellendülésére?

- Az ok abban keresendő, hogy az autógyáraknak a futó projektjeihez már megvannak a beszállítók, s menet közben nem szívesen váltanak céget. Az új modellekhez azonban egészen biztosan lesznek Magyarországról beszállítók. Példaként a Mercedes kecskeméti beruházását említném, amely a közép-kelet-európai térségből biztos, hogy Magyarországról fogja bevonni a legtöbb beszállítót.

- Mind az Opel szentgotthárdi gyárának vezetője, Solt Tamás, mind pedig a győri Audi kommunikációs igazgatója, Lőre Péter azt nyilatkozta portálunknak, erős a magyar kormány elvárása, hogy növeljék a hazai beszállítók arányát. Segíthet a kormánynyomás?
- Természetesen segít, ha a magyar kormány nyomást gyakorol ezekre a cégekre. Bizonyos esetekben az új beszállítókkal szembeni fenntartást a kormány nyomása képes hatékonyan csökkenteni vagy megszüntetni. Valamit nem csinálni ugyanis könnyen megindokolható.

- Vagyis a MAJOSZ egyet ért azzal, hogy a magyar kormány nyomást próbál gyakorolni a nagy cégekre, hogy növeljék a magyar beszállítók arányát?
- - A MAJOSZ maximálisan egyet ért ezzel és támogatja ebben a kérdésben a magyar kormányt. Az Audi esetében például én 7,7 százalékos magyar beszállítói arányról tudok, ha azonban abból levonjuk az energiaszolgáltatót, a takarító céget, az őrző-védő vállalkozást, az irodaszereket, nem tudom, hogy tényleges járműipari beszállítóként marad-e valaki?

- A pénteki budapesti beszállítói napon hat nagy cég találkozott a beszállítókkal. Az Autolív Kft. Hungary, a Linamar Hungary Zrt., a MAGNA Presstec AG., a Magyar SUZUKI Zrt., a Musashi Hungary Ipari Kft. és a SEWS-Components Europe B.V. Mindenki elfogadta a meghívást, akit meghívtak?
- Mindenki elfogadta, sőt a jelenlévők között voltak olyan cégek is, akik bennünket kerestek meg, hogy szeretnének ezen részt venni.

- A MAJOSZ elnöksége a közelmúltban bírálta a Mercedes Kecskeméten tartott beszállítói napját, mondván, a rendezvény nem hozta meg a résztvevők által megfogalmazott elvárásokat. Milyen visszajelzéseket kaptak a kritikára?
- Az elégedetlenségünknek, illetve csalódásunknak volt visszhangja. A Mercedes beszállítókkal kapcsolatos visszafogottsága az ITDH minden erőfeszítése ellenére persze érthető. Minden beszállító-váltás minőségi rizikóval jár, s a Daimlernek most elég a rizikó, ami az új telephely üzembe helyezésével jár. Ezt a rizikót most nem akarják beszállító-váltásokkal fokozni. Abban azonban biztos vagyok, hogy közép- és hosszú távon, esetleg még a most induló modell gyártása közben, a Mercedes a közép-kelet-európai térségből és itt Magyarországról fogja bevonni a legtöbb beszállítót.

Kiemelt Partnereink