Beszállítók Évente 400 millió euró fektet a Bosch az elektromos mobilitásba

Évente 400 millió euró fektet a Bosch az elektromos mobilitásba

autopro.hu/W.A. | 2017.02.08 15:14

Évente 400 millió euró fektet a Bosch az elektromos mobilitásba

Önálló részleget hoz létre a beszállító az elektromos mobilitás számára, amit a jövő kiemelkedően fontos területének tart: a vállalat szerint csaknem 20 millió hibrid és elektromos jármű készül majd 2025-ben.

Hirdetés

Az önálló részleg 2018 elejétől a jelenlegi Gasoline Systems és Diesel Systems üzletágakat is magában foglaló, új Powertrain Solutions üzletág részeként működik majd- olvasható a társaság közleményében. A Bosch ezzel jelenlegi és jövőbeni ügyfeleinek is egy kézből kínál majd minden hajtásrendszer-technikát. Az elektromobilitás mellett a társaság továbbra is intenzíven dolgozik a belső égésű konstrukciók fejlesztésén. Előrejelzésük szerint 2025-ben az említett közel 20 millió hibrid és elektromos hajtású jármű mellett mintegy 85 millió benzines és dízelmotoros új gépkocsi is készül.

Legyen szó dízel- vagy benzinüzemű, illetve elektromos mobilitásról, a Bosch a járműgyártók első számú fejlesztő- és technológiai partnere. Stratégiailag felkészültünk az elektromos autózáshoz vezető átalakulásra jelentette ki Dr. Rolf Bulander, a vállalat mobilitási megoldások üzletágának elnöke, egyben a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. Akár üzemanyaggal, akár elektromos árammal, a Bosch a jövőben is ellátja energiával a különféle hajtásrendszereket. Mivel ma még nyitott, hogy mikor és melyik hajtás, illetve hajtáskombináció válik meghatározóvá, egyfajta párhuzamos megközelítés mentén az elektromos és a belső égésű mobilitás terén egyaránt tovább bővítjük tudásunkat és tapasztalatainkat folytatta Bulander.

A Bosch éves szinten több milliárd eurót fordít a különböző hajtásmegoldások további fejlesztésére. Csak az elektromos mobilitás áttörésébe évente 400 millió eurót fektet be a vállalat, amelynek a legnagyobb részét az akkumulátorok területén folytatott kutatás és fejlesztés jelenti. A vállalat eddig több mint 30 sorozatgyártási projektet valósított meg nemzetközi járműgyártókkal közösen. A Bosch mintegy 1 800 szakembere dolgozik a jövő elektromos mobilitásán.

Új Powertrain Solutions üzletágával a vállalatcsoport egy kézből kívánja kiszolgálni ügyfeleit a hajtásrendszerek területén, az egyes komponensek mellett mindinkább teljes körű rendszermegoldásokat is kínálva.

Ügyfeleink igényei egyre inkább túlmutatnak a belső égésű motorokon. Ezek a dinamikus, a hajtások elektromossá alakításának irányába mutató változások nagyban meghatározzák új üzletágunk kialakítását. Az átalakulási folyamat során tudásunkkal és technikáinkkal mindvégig ügyfeleink mellett állunk hangsúlyozta Bulander.

Stratégiailag a Powertrain Solutions három alapvető szegmensre összpontosít: személyautókra és haszonjárművekre belső égésű motorral, hibridrendszerekre és tisztán elektromos hajtású járművekre. Ezek igen sokrétű kihívásokat tartogatnak.

Jelentős növekedési potenciált látunk az elektromos mobilitás és a haszonjárművek területén, míg a hagyományos belső égésű motorral hajtott személyautók esetében elsősorban a hatékonyság növelésére koncentrálunk – emelte ki Bulander. - Mindegyik hajtásrendszer-megoldás igényel műszaki fejlesztést, hosszútávon ugyanis csak az maradhat versenyképes, aki az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást tovább mérséklő termékekkel jelenik meg a piacon- jegyezte meg.

Jelenleg nem kétséges, hogy a mobilitás hosszútávon elektromossá alakul, azonban az még kérdés, hogy mikor, milyen gyorsan és milyen formában zajlik majd e változás.

A Powertrain Solutions világszerte 25 ország több mint 60 telephelyén összesen mintegy 88 ezer munkatárs munkáját fogja majd össze. A Gasoline Systems és a Diesel Systems munkatársai már ma is szorosan és sikeresen működnek együtt világszerte, s e közös munka 2018-tól az új üzletágban fejlődhet tovább. A dolgozói létszám az átszervezés miatt nem változik.

Az átszervezés részleteit a munkavállalói képviseletekkel szoros együttműködésben dolgozzák ki. Az új üzletág három részlegével a tervek szerint 2018 elején kezdi meg tevékenységét.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink