Beszállítók Zéró károsanyag, zéró stressz, zéró baleset – kijelölte a Bosch a csapásirányokat

Zéró károsanyag, zéró stressz, zéró baleset – kijelölte a Bosch a csapásirányokat

autopro.hu/P.M. | 2017.05.04 15:00

Zéró károsanyag, zéró stressz, zéró baleset – kijelölte a Bosch a csapásirányokat

A vállalatcsoport számára jól indult a 2017-es üzleti év: az árbevétel mintegy 12 százalékkal, árfolyamhatások nélkül 11 százalékkal nőtt az első negyedévben. A kedvezőtlen gazdasági kilátásokat és a geopolitikai bizonytalanságot figyelembe véve a márka három és öt százalék közötti árbevétel-növekedést tűzött ki célul az idei évre.

Hirdetés

– Meglévő üzleti tevékenységünk fellendítése, új üzleti területek feltárása, technológiai vezető szerep – ezek a Bosch átalakulási stratégiájának elemei. Ennek az átalakulásnak a fókuszában a mobilitással és az IoT, Internet of Things, dolgok internete hálózatba kapcsolással összefüggésben lévő változások állnak – mondta dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a cégcsoport renningeni kutatási kampuszán tartott éves sajtótájékoztatóján.

2016-ban a vállalat árbevétele 73,1 milliárd euróra nőtt. Ez 3,6 százalékos, árfolyamhatások nélkül 5,5 százalékos növekedést jelent. A negatív árfolyamhatások az elmúlt évben mintegy 1,3 milliárd eurót tettek ki. A kamatfizetés és adózás előtti eredmény (üzemi eredmény, EBIT) 4,3 milliárd euró volt, ez 5,8 százalékos nyereség. A magasabb 2016-os eredmény tükrözi a vállalat jövőjének biztosítása érdekében végzett jelentős befektetéseket. Az elmúlt évben a Bosch kutatás-fejlesztési ráfordításait közel 10 százalékkal, 7 milliárd euróra növelte. Az üzemi eredményt nem várt negatív események befolyásolták, így az végül 3,3 milliárd euró lett.

Volkmar Denner

– A Bosch olyan újfajta mobilitást tesz majd lehetővé, ami mentes a károsanyag-kibocsátástól, a stressztől és a balesetektől. Már nem csak arról van szó, hogy jobb autókat gyártsunk. Újra fel kell találnunk a mobilitást – tette hozzá Denner.

Zéró károsanyag-kibocsátás, zéró stressz, zéró baleset

Hisz abban, hogy a belső égésű motorok továbbfejlesztése óriási lehetőségeket rejt még magában. A valós vezetési körülmények között mért károsanyag-kibocsátásnak, az RDE-értéknek a 2017 őszétől érvénybe lépő mérési eljárása hozzájárul a járművek nitrogénoxid-kibocsátásának további csökkentéséhez. A Bosch jelenleg hozzávetőleg 300 RDE fejlesztési projekten dolgozik. Ami a benzinmotoros járműveket illeti, a vállalat már régóta élen jár a részecskeszűrők széles körű használatában. Ezenfelül a hálózatba kapcsolásnak a közlekedésre történő alkalmazása szintén javíthat a levegő minőségén. Stuttgart vonzáskörzetében a Bosch multimodális közlekedési asszisztenst fejlesztett ki. 2018-tól pedig a Bosch közösségi alapú parkolási szolgáltatása sorozatgyártásban is megjelenik.

A mobilitás elektromosítása

A belső égésű motorok fejlesztésébe fektetett milliárdokon felül a cégcsoport minden évben megközelítőleg 400 millió eurót fordít arra, hogy áttörést érjen el az elektromobilitásban. Ennek az összegnek a túlnyomó részét akkumulátorkutatásra és -fejlesztésre fordítja, többek között a jelen és a jövő akkumulátorcella-technológiájának kutatására. A vállalat már több mint 30, elektromobilitással kapcsolatos megbízást nyert el; 2016-ban, csak Kínában – a világ legnagyobb elektromobilitási piacán – további 11-et. 2018 elejétől az új Bosch Powertrain Solutions üzletág 88 000 munkatársával kínál minden hajtásrendszerrel kapcsolatos technológiát egyetlen forrásból.

A 2016-os üzleti év

A mobilitás automatizálása: üzleti siker

A vezetéstámogató rendszerekkel a vállalat több mint egymilliárd eurós árbevételt ért el 2016-ban, továbbá 3,5 milliárd euró értékben nyert el megrendeléseket. Mindent egybevéve, a márka a vezetéstámogató rendszerekkel a piacnál gyorsabb növekedést kíván elérni 2017-ben – egy olyan piacon, amely az előrejelzések szerint 30 százalékkal fog nőni. Jelenleg mintegy 3000, a korábbinál 500-zal több mérnök dolgozik a teljesen automatizált vezetés létrehozásán. A Bosch a Daimlerrel közösen a városi utcákra szánt, teljesen automatizált és vezető nélküli járművek fejlesztésén dolgozik. A cél, hogy a járművek a következő évtized kezdetére teljesen önállóan közlekedjenek a városokban. Ennek egyik kulcsfontosságú alkotóeleme a Bosch Al (Artificial Intelligence, mesterséges intelligencia) fedélzeti számítógép. Ez a számítógép mesterséges intelligenciája révén az önvezető autó agya. A vállalat még az évtized vége előtt kifejleszt egy radarjeleken alapuló nagypontosságú digitális térképet. Egy ilyen térkép létezése az automatizált vezetés alapvető feltétele. A Bosch ezenfelül olyan vállalati partnerekkel dolgozik együtt az automatizált és hálózatba kapcsolt közlekedés infrastruktúráján mint a Vodafone, a Telekom, a Huawei és a Nokia. Ennek részeként teszteket végez a megbízható, járművek közötti vezeték nélküli kommunikáció megoldásán.

Új technológiai felfogások: intelligens és érzelmi

Szintén 2020-ra a Bosch előrejelzése szerint az IoT világpiac volumene évi 35 százalékkal 250 milliárd dollárra nő. 2016-ban a vállalat 27 millió internetes kapcsolattal rendelkező terméket értékesített. 2020-ra a vállalat minden új elektronikai terméke hálózatba kapcsolt lesz és a jövőben minden termékhez kínál kapcsolódó szolgáltatásokat is. Mindennek a kulcsa a mesterséges intelligencia. Tíz év múlva szinte minden Bosch-termékben lesz mesterséges intelligencia – a fejlesztés során, a gyártási folyamatban vagy maga a termék lesz mesterséges intelligenciával felszerelt. A következő öt évben 300 millió euró befektetést eszközöl saját mesterséges intelligencia központjába. A németországi Baden-Württemberg tartományban a márka hozzájárul a Kibervölgy létrehozásához – a politikusok, üzletemberek és tudósok részvételével létrejött szövetség célja a mesterséges intelligencia kutatásának fellendítése. A Bosch az Amszterdami Egyetemmel közösen működteti a Delta Labot, egy gépi tanulás (deep learning) kutatólaboratóriumot. Volkmar Dennert idézve: „A digitális asszisztensek egyre okosabbak lesznek, és mentesítik a felhasználókat a napi rutinmunka alól.“ A Tractica előrejelzése szerint a digitális asszisztenseket igénybe vevők száma a következő évtized elejére a mai háromszorosára, vagyis több mint 1,5 milliárd főre nő.

A 2016-os üzleti év az üzleti területek szerint

Létszám: jelentős munkaerőigény IT és szoftver területen

2016. december 31-én a Bosch csoport mintegy 390 000 munkatársat foglalkoztatott világszerte. A létszám az elmúlt évben 14 500-zal emelkedett, a munkaerő-összetétel regionális szempontból nagy vonalakban változatlan maradt. A munkatársak száma Németországban 2000 munkatárssal 134 ezerre nőtt, a fennmaradó létszámnövekedés nagyobbrészt Ázsiában és Észak-Amerikában realizálódott. A vállalat munkaerőigénye jelentős – különösen a szoftver- és IT-szakemberek és vezetők terén. A Bosch már most is több mint 20 000 szoftvermérnököt alkalmaz, akikből közel 4000 főt az IoT területén foglalkoztat.

Kiemelt Partnereink