Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teherautókhoz is gyárt alkatrészeket a Hajdu Autótechnika
A Hajdu Autótechnika teljesen új piaci szegmensben, a haszonjármű-iparban is megvetette a lábát – mondta Harsányi József vezérigazgató-helyettes az MTI-nek.
Hozzátette: az autóipari beszállító eddig személygépjárművekhez gyártott fém alkatrészeket. A profilbővülést az indokolta, hogy a személygépkocsi-típusok életciklusa a korábbi 7-8 évről 3-5 évre rövidült a válságban, emiatt óriási verseny alakult ki az autóipari beszállítók között. Ezzel szemben a haszongépjárművek életciklusa 10-15 év és az ezekhez legyártott fém alkatrészek magasabb hozzáadott értéket képviselnek.
Fontosnak nevezte, hogy a hajdú-bihari székhelyű társaság a válságban vágott bele a teljesen új szerszámgyártás-üzletágának elindításába. A cég többéves projektjei közül kiemelte a DAF, a CUMMINS és a SCANIA haszongépjármű-gyártóktól elnyert megbízásokat, amelyek egyenként több millió euró értékűek. Tájékoztatása szerint az új üzletágból származó árbevétel az idén eléri az 500 millió forintot.
Kiemelte: a téglási gyár komplex szolgáltatást nyújt a megrendelőinek, amelyek között a legnagyobb autógyártók is megtalálhatóak. Az egyes autóalkatrészekhez megkapott háromdimenziós tervrajz birtokában a cég saját tervezőmérnökeivel megtervezi a gyártására alkalmas szerszámot, majd az első darab teljes körű jóváhagyását követően elkezdik a sorozatgyártást. A sorozatgyártás befejeződését követően a gyártónként eltérő, de általában több mint tízéves szerviz-ciklusban is biztosítják az adott márka számára az alkatrészt.
A Hajdu Autótechnika az elmúlt 5 évben teljesen megújította a szerszámüzemét és a hozzá kapcsolódó gyártástechnológiát, a negyvenfős gyáregységben 11 mérnökből álló csapat dolgozik a legkorszerűbb, úgynevezett CAD-CAM rendszerben. A vállalat több mint 16 prémium márkát, így például a Mercedest, az Audit, a Volvót, vagy a BMW-t tudhatja a megrendelői között.
A 155 dolgozót foglalkoztató autóipari cég árbevétele tavaly 5,6 milliárd forintot tett ki. A vezérigazgató-helyettes szerint az árbevétel az idén is meghaladja az ötmilliárd forintot.
A három céget tömörítő, összesen több mint 600 embert foglalkoztató Hajdu csoport forróvíztárolók, megújuló energiás termékek, és motoros háztartási készülékek gyártásával foglalkozó tagvállalata a Hajdu Ipari Zrt. Az ipari parkot a Hajdu Infrastruktúra üzemelteti. A cégcsoport összesen 230 hektáros ipari parkkal rendelkezik, ebből jelenleg 30 hektár van beépítve, a fennmaradó területre új cégek betelepülésére is van lehetőség – mondta.