Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rutinszerűen manipulálták a Takata-légzsákok tesztjeit?
A legnagyobb megrendelőket is megvezethették a japán beszállító mérnökei, legalábbis erre jutott a Honda vizsgálata.
Ismét kellemetlen részlet került elő az autóipar eddigi legnagyobb visszahívását okozó Takatáról: a gyanú szerint a biztonsági kiegészítőket gyártó vállalat mérnökei elhallgatták néhány teszt eredményét, hogy kiegyensúlyozottabbnak tüntessék fel a légzsákokat felfújó töltetek működését, írja az Automotive News. Az esetre a Honda és a Takata által felkért Brian O’Neill, egy közlekedésbiztonsági szervezet korábbi elnöke derített fényt.
O’Neill a módszert „szelektív szerkesztésnek” nevezte: bizonyos eredményeket nem azért hagytak ki a jelentésekből, mert azok hibásak lettek volna, hanem mert így jobb összképet sugalltak a vállalat termékeiről.
A teszteredmények manipulációjának napvilágra kerülése újabb fordulatot hozhat a Takata életében. Bár az már eddig is ismert volt, hogy a cég dolgozói már jóval a botrány kirobbanása előtt tudhattak a légzsákok hibáiról, az üzlettársak tudatos megtévesztése még rosszabb színben tünteti fel a beszállítót. Nem elég, hogy korábban sosem látott nagyságú, akár százmillió alkatrészre kiterjedő visszahívást kell lebonyolítaniuk, az autógyártók végleg elpártolhatnak a japánoktól. A Honda például már jelezte, a jövőben nem a Takata termékeivel szeretné felszerelni Honda és Acura márkájú autóit. Ha mindez nem lenne elég, akár egy, a Volkswagenéhez hasonló jogi tortúra is várhat a Takatára.
A túlzott erővel működésbe lépő légzsákok eddig legalább 15 halálos, és több száz súlyos sérüléssel járó balesetet okoztak.