Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Porsche-beszállító lesz az SMR mosonmagyaróvári gyára
- 2013-tól az SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. mosonmagyaróvári gyárában készülnek a Porsche korábban Cajun, új nevén Macan visszapillantó tükrei - nyilatkozta szakportálunknak Tibori Pál Levente vezérigazgató, aki elmondta azt is, a tükröt a cég mérnökei tervezik.
Tibori Pál Levente vezérigazgató |
- Mondhatjuk azt, hogy ez dupla siker, hiszen nem csak gyártják, hanem az SMR magyar mérnökei is tervezik?
- Igen, ez dupla siker, ezt nyugodtan kijelenthetjük. A Porschénak eddig nem voltunk beszállítói, így munkánknak egy újabb elismerése a megrendelés. Stuttgartba és Lipcsébe szállítjuk majd közvetlenül, a Macan gyártása 2013-ban kezdődik. A tükör jelenleg a tervezés fázisában van, a Porsche mérnökeivel folyamatosak a konzultációk.
- Jelenleg hány típushoz gyártanak visszapillantó tükröket Magyarországon?
- Mosonszolnoki gyárunkban az Audinak, a Volkswagennek, a Kia-nak, a Hyundai-nak, az Opelnek és a Suzukinak gyártunk tükröket, az új mosonmagyaróvári gyárunkban pedig a BMW 1-eshez, 3-ashoz valamint a Mercedes A, B és S osztályhoz készülnek a tükrök. Belső visszapillantó tükrök is készülnek itt, valamint a Mercedes Maybach típusához ugyancsak itt gyártjuk a tükröket.
Az új mosonmagyaróvári gyár |
- Egy félig személyes kérdés, ha megnéz egy autót, mi tűnik fel önnek először a kocsin?
- Természetesen a visszapillantó tükör, mint SMR-eseknek ez már a vérünkben van.
- Van kedvenc visszapillantó tükre?
- Igen van, ez az Audi Q7-es tükre, amelyen sokat dolgoztunk, a tervezési fázisban éppúgy, mint a gyártásban, hogy meg tudjunk felelni a magas vevői elvárásoknak.
- Mitől számít korszerűnek 2012-ben egy visszapillantó tükör?
- Attól, hogy a tükörben indexlámpa is integrálva van. Nagy vevőink közül a BMW volt az, amely nem élt ezzel a lehetőséggel. De most már az új BMW 1-es és 3-as szériában irányjelző van a visszapillantóban. Ajövőben azonban igazán korszerűnek az számít majd, amikor a tükör helyén kamera lesz, s a sofőr a kamera műszerfalra kivetített képét nézi majd tükör helyett. Ez a jövő, de ez a jövő útja.
- Ezekben a hetekben a világ nagy cégei sorra teszik közzé elémúlt évi eredményeiket. Az SMR milyen évet zárt tavaly Magyarországon?
- Összesen 7,7 millió darab tükör készült Magyarországon, az árbevételünk pedig 193 millió euró volt. A pénzügyi eredményünk március végére készül el, egyelőre ennyit tudok elöljáróban mondani.
- 2014-ig éves forgalmuk megduplázásra készülnek. Hol tartanak az oda vezető úton?
- Az indiai cégcsoport elnökével valóban azt a stratégiai cél tűztük ki, hogy forgalmunkat 2014-ig megduplázzuk. A cégcsoport teljesítményéből a két magyar gyár 25 százalékkal részesedik.
- Hogyan lettek Magyarországon visszapillantó tükör gyártó nagyhatalom? Mi kellett ehhez? Tőke? Tudás? Elhatározás?
- Elsősorban tőke kellett az új beruházásokhoz, hogy korszerűek tudjunk lenni. Új gépek kellettek, de kellett egy friss lendület is, amikor indiai tulajdonba kerültünk. A céget mindenki magáénak érzi és jó irányba haladunk. A csapatunk motivált, a fluktuáció a korábbi tíz százalékról egy százalékra csökkent.
Tibori Pál Levente: Az indiai cégcsoport elnökével valóban azt a stratégiai cél tűztük ki, hogy forgalmunkat 2014-ig megduplázzuk. |
- Tervezik-e a dolgozói létszám bővítését?
- Már bővítettünk, jelenleg 1700-an dolgoznak nálunk. Tavaly arról beszéltünk, hogy a mosonmagyaróvári gyárunkban 250-en leszünk, de már most közel ötszázan dolgoznak itt. Ennek pedig az az örömteli oka, hogy többet értékesítünk, mint amennyit terveztünk. Termelésünk 33 százaléka innen származik, a terveinkben pedig csak 20 százalék szerepelt. Mi magunk sem gondoltuk, hogy ez ilyen lendületesen beindul.
- Ahhoz, hogy forgalmukat megduplázzák 2014-re, nyilván a globális járműiparnak is fejlődnie kell. Milyen prognózisaik vannak a következő évekre?
- Évi 3-5 százalékkal nőnek az autóeladások Európában. A mi szerencsénk az, hogy Európán kívül szállítunk Kínába, Mexikóba, sőt a BMW-nek Dél-Afrikába is. Így a mi növekedésünk nagyobb lesz, mint az európai átlag.
Tibori Pál Levente: Körülbelül kétszáz beszállítónk van, ebből kilencven magyar. |
- Hány beszállítóval dolgoznak és ennek hány százaléka magyar?
- Körülbelül kétszáz beszállítónk van, ebből kilencven magyar. A beszállítóinkat nem csak támogatjuk, tanulunk is tőlük, ha a fejlesztésekbe bevonjuk őket. Ezáltal közösen még sikeresebbek tudunk lenni.