Beszállítók Mi történik az Autolivnél?

Mi történik az Autolivnél?

Gégény István | 2016.04.05 12:40

Mi történik az Autolivnél?

Elvileg szárnyal a beszállító, részben a Takata-botrány hatására, mégis véleményes körülmények uralkodnak a hazai gyárban. Megdupláznák a dolgozóik számát, akik viszont épp sztrájkba kezdtek.

Hirdetés

Ha szakportálunk látogatója beírja honlapunk kereső mezőjébe az Autoliv kifejezést, érdekes hírcsokor tárul a szeme elé. Nagyjából a szinusz görbe következetesen szélsőséges változatosságát követik a járműipari biztonságtechnikai céghez kapcsolódó hírek, nagyszerű sikerektől meglepő problémákon át a sztrájkig igen sokszínű a felhozatal.

Ami a cég globális tevékenységét illeti, a 78 országban 27 gyárral rendelkező beszállító sok új megrendelésre tett szert, mikor versenytársával, a Takatával szemben a halálos áldozatokat is követelő légzsák-felfúvó töltetek miatt megingott a bizalom. A cég arra számít, hogy az eset miatt összesen 20 millió robbanótöltetet rendelnek majd tőlük partnereik. A megnövekedett igények kiszolgálásának érdekében a következő években újabb gyártósorokat terveznek üzembe állítani. Az Autoliv részesedése 2015-ben 41 százalék volt a légzsákok piacán, ez várhatóan növekedni fog – írtuk ebben a cikkünkben.

Annyira azért mégsem gurulhat jól a szekér, legalábbis a kínai gazdasági növekedés visszaesésére 400 alkalmazott elbocsátásával reagált az Autoliv, s a vezérkar szerint készen állnak további leépítésekre is. De Európát sem kíméli a „hatékonyság növelését célzó” intézkedések sora: Münchenben 160 munkatársat küldhetnek el 2017-ig.

Mindeközben új terepre navigált a légzsákok, biztonsági övek gyártásában jártas cég: egy navigációs cég autóipari üzletágának felvásárlásával jelentős lépést tettek az automatizált járműirányítási rendszerek fejlesztése felé.

Idehaza 2015-ben az év befektetője lett az Autoliv, mégpedig a legtöbb munkahelyet teremtő vállalatnak járó elismerést kapták meg. Nem véletlenül, hiszen 700 új munkahely létrehozását is magával vonó komplex bővítési programot valósítanak meg Sopronkövesden, amint erről részletesen beszámoltunk.

Csakhogy a tavalyi nyár közepén tömeges rosszullét miatt került ismét a hírekbe a határszéli üzem, ami felvetette a munkakörülmények ideális voltának dilemmáját. A cég mobilklímák felszerelésével orvosolta a problémát.

Ezzel viszont a legkevésbé sem vonultak el a felhők az Autoliv hazai gyára fölül, sőt. Röviddel az Audi győri gyárában kialakult sztrájkhelyzet nyilvánosságra kerülését követően a sopronkövesdi dolgozók is tiltakozásra készültek, sőt, ott már kétórás figyelmeztető sztrájkot is tartottak.

Utóbbi téma kapcsán megkerestük a magyar vállalat vezetését, akiktől a következő tájékoztatást kaptuk: „Az Autoliv Kft. és a Szakszervezet között a sztrájkbizottság megalakulása óta is folyamatos egyeztetések zajlottak és zajlanak. A vállalat egyértelműen kinyilvánította akaratát arra, hogy el kíván mozdulni a patthelyzetről, aminek érdekében jelentős lépéseket tett a kompenzáció növelésére. A menedzsment várja a Szakszervezet reakcióját erre, hiszen jelen helyzet megoldása mindkét fél érdeke és közös felelőssége. Ennek ellenére 2016. március 31-én, 13 és 15 óra között figyelmeztető sztrájkra került sor az Autoliv Kft.-nél. A kétórás termeléskiesés természetesen problémát okoz a vevőkiszolgálásban, de a vállalat mindent elkövet annak érdekében, hogy ez az üzleti partnerek számára ne járjon semmilyen negatív következménnyel.”

Eddig ismerjük a hullámvasutazást idéző történetet, s amennyiben valóban következetesen váltakozik az Autoliv pályájának iránya, ezúttal pozitív hírnek kell érkeznie a sorminta szerint.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink