Beszállítók Magától közlekedik a rakodóhelyen a Knorr-Bremse teherautója

Magától közlekedik a rakodóhelyen a Knorr-Bremse teherautója

autopro.hu/G.I. | 2016.09.12 08:30

Magától közlekedik a rakodóhelyen a Knorr-Bremse teherautója

A beszállító a jövő haszongépjárműveinek úttörő megoldásait mutatja be a 2016-os hannoveri IAA kiállításon.

Hirdetés

– Az IAA központi témája az automatizált vezetés és a telematika nyújtotta új dimenziók lesznek. Sok olyan év után, amelyek alatt a piacokon a biztonság és az üzemanyag-gazdaság szempontjai domináltak, most új területek mozgatják az ágazatban az innovációt. Ez az, ahol rendszer kompetenciánk előnyt jelent számunkra, amint az látható pl. az új holttérfigyelő rendszerünkön és, mindenekelőtt, egy olyan rendszeren, amellyel a tehergépjárművek önjáró módon közlekedhetnek a terepen. Üzenetünk világos: aktív szerepet fogunk játszani a teljesen automatizált vezetés előkészítésében” – nyilatkozta Peter Laier, a Knorr-Bremse AG vezetésének haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős tagja.

A portfólió korszerű tedrive kormányrendszerekkel való bővítésével a Knorr-Bremse nem csupán új piacokon jelent meg, de megszerezte a tehergépjárművek oldal- és hosszirányú dinamikája aktív befolyásolásához szükséges képességet is. Erre például a tehergépjárművek automatikus sávon tartásához vagy a veszélyek körüli kormányzáshoz lehet szükség. Az iHSA® technológia (intelligent Hydraulic Steering Assist – intelligens hidraulikus kormányrásegítés) kulcsfontosságú szerepet játszik ebben. Ez egy elektronikusan vezérelt hidraulikus kormányrendszer, amelyet kimondottan automatizált tehergépjárművekhez fejlesztettek ki.

A Knorr-Bremse ezenfelül bemutatja új generációs, nehéz tehergépkocsikhoz kifejlesztett tárcsafékét és moduláris, bővíthető GSBC fékvezérlő rendszerét is. A cég az IAA-n emellett olyan más területekre is fókuszál, mint az erőátviteli és pótkocsis megoldások innovációja, valamint az új TruckServices utópiaci termékekkel foglakozó márka elindítása.

Önálló manőverezés a rakodóhelyen

A már piacon lévő több százezernyi vezetéstámogató rendszerrel kapcsolatos (ABS, ESP, aktív sebességtartás, sávelhagyásra figyelmeztető és vészfékezési rendszerek) tapasztalataira támaszkodva a cég az IAA-n egy teljesen automatizált teherautóval készül bemutatni, hogy hogyan végezhetők el biztonságosabban és hatékonyabban a terepen végzett fel- és lerakodási műveletek.

A félpótkocsi a szállítmány fel- vagy lerakodásához automatikusan a rakodóálláshoz hajt. Környezetérzékelő rendszere és a különböző érzékelőkből nyert adatok segítségével, intelligensen hálózatos fékekkel, illetve vezetés- és kormányvezérlő rendszerekkel kombinálva a jármű ügyesen manőverez a fel- és lerakodáshoz, és veszély észlelésekor automatikusan leáll. Ennek előnye az, hogy ezzel csökken az összetett manőverezések közbeni kisebb károk veszélye, és megszűnnek a hibás állásválasztásból eredő időveszteségek. A vezető kormány mögött töltött ideje szintén lerövidül, ami lehetővé teszi számára, hogy kivegye a törvény által előírt pihenőidejét, vagy más feladatokat lásson el. Amint megkezdődik az önálló manőverezés a rakodóhelyen, egy okostelefonos alkalmazás tájékoztatja a rakodás állapotáról, és csak akkor kell visszatérnie a vezetőfülkébe, ha a teherautó készen áll a telephely elhagyására.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink