Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gábor Dénes-díjat kapott Frank Péter
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. kutatás-fejlesztési igazgatója részesült a műszaki szakma legnagyobb hazai elismerésében.
A díjat olyan szakemberek kaphatják meg, akik jelentős tudományos vagy műszaki-szellemi alkotást hoztak létre, és ezzel hozzájárultak a környezeti értékek megőrzéséhez, valamint közreműködésükkel nagymértékben elősegítették intézményük innovációs tevékenységét. 1989-ben adták az első elismerést, azóta minden évben kiosztják. Frank Péter olyan szakemberek mellé írta fel a nevét, mint dr. Vermes Ágoston gépész- és repülőmérnök, Rubik Ernő építészmérnök.
Frank Péter a díjat a korszerű matematikai és mechanikai ismeretek innovatív ipari alkalmazása terén elért eredményeiért, a magyar gazdaság húzóágazatában, a járműgyártásban az elektropneumatikus és az elektromechanikus fékrendszerek, a nehéz haszonjárművek alapvető járműdinamikai szabályozó algoritmusai, az autonóm járművek, a vasúti járművek üzemanyag-fogyasztást optimalizáló rendszerének fejlesztésében vállalt alkotó közreműködéséért, a nemzetközi színtéren működő kutató-fejlesztő kollektíva munkájának sikeres irányításáért, a magyarországi kutatás-fejlesztési tevékenység bővítéséért kapta.
Frank Péter 1995-ben végzett a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki karán matematikus-mérnökként, ezután a Knorr-Bremsénél helyezkedett el fejlesztőként.
Első projektje elektronikus légellátás-szabályozó rendszer koncepciójának és prototípusának kidolgozása volt. Ezzel a termékkel később a Knorr-Bremse világelsőként vitt sorozatgyártásba elektronikus vezérlésű sűrített levegő ellátó rendszert.
2001-től a Software Funkció Fejlesztési Csoport, 2004-től pedig a Rendszerfejlesztési és Járműtesztelési Osztály vezetője. Ez az osztály fejlesztette az elektro-pneumatikus fékrendszerek alapvető járműdinamikai funkcióit, amelyek ma a legtöbb európai haszonjárműben működnek, így például a Mercedes, Volvo, Renault, Scania és MAN járműveken.
2006 és 2008 között a Knorr-Bremse müncheni központjában a vállalatcsoport legnagyobb kutatási projektjének, a sűrített levegő nélkül működő elektromechanikus féknek a projektvezetője.
2008-tól hat éven át a Knorr-Bremse vasúti üzletágának a kutatás-fejlesztési vezetője, irányítása alatt a mérnöki létszám megháromszorozódott.
Ezalatt az idő alatt készült el az alapötlettől a szabadalmakon és prototípusokon át a sorozatgyártásig az első európai vasúti járművezető-asszisztensrendszer, amellyel jelentős üzemanyag megtakarítási és emisszió csökkenést lehet elérni. A termék 2013-ban önálló üzleti szegmenssé vált.
Az ő nevéhez fűződik a Knorr-Bremse Helsinki úti telephelyén 2013-ban átadott 2500 m2-es laborépület koncepciója és felépítése.
Frank Péter 2014 óta a Knorr-Bremse Kutatás- Fejlesztési igazgatója, tevékenységének fókuszában az autonóm teherautók állnak.
Díjat vehetett át 2016-ban Bagaméry István villamosmérnök, Simonyi Sándor gépészmérnök, Babcsán Norbert mérnök-fizikus, Frank Péter gépészmérnök, Józsa János Balázs építőmérnök, Berényi Antal orvos-közgazdász, neurofiziológus, Ürge László vegyész, Barabási Albert-László fizikus, hálózatkutató, Szabó Csaba Attila villamosmérnök, Dolhay Balázs orvos, Meiszel László vegyészmérnök, Kovács László matematika-fizika szakos középiskolai tanár. Tudományos Diákköri ösztöndíjat Szlancsik Attila egyetemi hallgató kapott. |