Fernando Del Cerro: megnégyszerezzük a Bridgestone hazai gyártókapacitását

Szerző: Gulyás Géza | 2016.06.02. 08:50

A tatabányai gyár igazgatója közölte: 2020-ra a mostani 1,8 millió helyett 7,2 millió gumiabroncsot gyártanak majd.

– Kimagasló minőséggel szolgáljuk a társadalmat – a Bridgestone alapítója, Shojiro Ishibashi 80 évvel ezelőtti kijelentését idézte a gyárigazgató a fontos bejelentés kezdeteként, majd hozzátette, ennek szellemében teszik a dolgukat azóta is. Jelenleg a világ 25 országában, 178 gyárban 144 ezer munkatársat foglalkoztatnak, termékeiket másfél száz országban értékesítik. Kevesen tudják, hogy gyártmányaiknak „csupán” 84 százaléka gumiabroncs – gyakorlatilag minden járműtípus számára termelnek –, a többi termék zajcsillapító, kormánykerék, ipari gumitermék, vegyszer, de kerékpár, szörfdeszka, golflabda, csónak is kikerül az üzemeikből.

A magyarországi gyárral kapcsolatban Fernando Del Cerro közölte, hogy idén áprilisban megszerezték az eredeti beszállító minősítést. Ez mérföldkőnek számít, hiszen lehetővé teszi, hogy a jövő évtől a vezető nemzetközi autógyártóknak – példaként a Volkswagent, a BMW-t, a Mercedest, és a Toyotát említette – közvetlenül is szállítsanak.

– Csúcstechnológiát képviselnek a Bridgestone Innovative and Rational Development (BIRD-X) gyártósorok – folytatta a gyárigazgató, aki két éve Spanyolországból érkezett a Tatabánya-Környe Ipari Parkba. – A 2006-ban épült, több mint 42 ezer négyzetméteres csarnokban naponta 6000 gumiabroncs készülhet ezzel az innovatív technológiával. Az új, 97 ezer négyzetméteres csarnokban a hagyományos termékeket gyártjuk, jelenleg naponta 3000-4000 a darabszám, a kapacitás folyamatosan bővül. A tervek szerint a 2015-ös 1,8 millió darab ultra magas teljesítményű abroncs helyett 2020-ban már 7,2 millió lesz a Komárom-Esztergom megyében elkészített magas sebességindexű, nagyméretű, elsősorban prémium kategóriás autókba gyártott termék. Kiemelt exportpiacnak számít Német-, Lengyel-, Olasz-, Spanyol- és Franciaország, valamint Mexikó, az Egyesült Államok, Japán és Törökország – mutatott előre a spanyol szakember.

A fejlesztések nagyságrendjét, egyben folyamatosságát jól érzékelteti, hogy 2006-ban, a gyár indulásakor mintegy 48 milliárd forintos beruházást valósítottak meg, a 2013-ban induló fejlesztés pedig meghaladja a 85 milliárd forintot. Ez utóbbi során a három éve még 350 fős dolgozói létszám mára elérte a 700-at, jövőre pedig 840-en lesznek, közülük 140 felsőfokú végzettségű. Kiterjedt a beszállítói hálózat is: a partnerek száma meghaladja a hétszázat, közülük sok a helyi és a regionális szereplő. Ez azért előnyös, mert a termeléshez rugalmasan igazodnak, rövid az ellátási útvonal, így alacsony a széndioxid-kibocsátás.

– A biztonság a legfontosabb, utána következhet csak a minőség – mondta Fernando Del Cerro. – Az első dolog egyértelmű, utóbbi esetében innovatív technológiánkat emelném ki. Egyidejűleg száz különböző méretű gumiabroncs készülhet a gyárunkban, összesen 233 abroncsméret létezik a Bridgestone-nál. Érdekes és rendkívül fontos az úgynevezett defektbiztosság, a 80+80. Ez azt jelenti, hogy egy-egy defekt után még 80 kilométert haladhat az autó, 80 kilométer/órás sebességgel. Rendkívül fontos a környezetvédelem: elkészült a cégcsoportunknál a világ első guayule cserjéből kifejlesztett abroncsa. A sivatagi cserje mezőgazdasági szempontból másra nem hasznosítható területen is termeszthető, ez a jövő szempontjából hangsúlyos tény.

A távlati célokról szólva a gyárigazgató hangsúlyozta: a következő években szeretnék elérni, hogy a a magyarországi gyár Bridgestone cégcsoport Európában meghatározó, a legfejlettebb technológiával rendelkező zászlóshajója legyen. Duna András humánerőforrás-igazgató előadásában azt részletezte, miként válaszolnak arra a kihívásra, hogy e nagyszabású terveik megvalósításához egyre nehezebb szakképzett munkaerőt találni.

Együttműködnek Tatabánya és Környe önkormányzatával, valamint az Edutus Főiskolával. Az oktatási intézménnyel még szorosabbra fűzik majd a kapcsolatokat a műszaki képzés, az angol nyelvi képzések és tréningek terén, gyakorlati helyeket is biztosítanak a hallgatóknak. A győri és a veszprémi egyetemmel, a Kecskeméti Főiskolával és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel kiterjesztik az együttműködések körét, hogy a leendő mérnököknek gyakornoki pozíciókat tudjanak felajánlani. Folyamatos a részvételük az állásbörzéken, létezik belső munkatársajánló programjuk.

A személyügyi szakember hozzátette: ugyanakkor az is fontos, hogy a képesség és az akarat egyszerre legyen meg a jelentkezőkben. Arra a kérdésre, hogy miért vonzó munkahely a Bridgestone, a következőket sorolta Duna András: modern a technológia, hosszú távra tervez Magyarországon a tőkeerős nemzetközi cég, magas szintű a kompenzációs rendszer.

A menedzsment tagjaival való beszélgetést követően megtekintettük a gyárat is: Aba Mihály termelési igazgató és Kovács Csaba, a folyamatmérnökség igazgatóhelyettese kalauzolt körbe az új csarnokban, ahol az előkészítéstől a végtermék ellenőrzéséig testközelből tekinthettük meg, miként működik nap mint nap a csúcstechnológia.