Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dobfékkel szerelt kompaktokhoz fejlesztett elektromos kéziféket a Continental
A Continental kifejlesztett egy elektromos kézifékrendszert, amely dobfékkel szerelt kompakt járművekhez is alkalmazható. A nemzetközi autóipari beszállító az olcsóbb szegmensek modelljeihez szánja a terméket.
– Azáltal, hogy összekapcsoljuk a dobféket az elektromos kézifékkel, kompakt autók esetében islehetővé tesszük egy könnyedén, gombnyomással kapcsolható rendszer használatát – mondta Matthias Matic, a Continental alváz és biztonság üzletágának hidraulikus fékekért felelős részlegének alelnöke. – Így ezek az autók is ugyanazokat a kényelmi és biztonsági funkciókat biztosítják, mint a drágább modellek, ám lényegesen alacsonyabb áron – tette hozzá Matthias Matic. A dobfékekhez fejlesztett elektromos kézifék a tervek szerint 2017-ben kerül sorozatgyártásba.
A Continental elektromos kézifékrendszere a lejtőn elindulást is megkönnyíti |
A rendszer két, a dobfék fő paneljére szerelt működtető egységből vagy aktuátorból, illetve egy vezérlőszoftverből áll. Az működtető egységeket vezérlő elektronikát a jármű elektromos menetsabilizáló (ESC) rendszerbe integrálják. Az EPB (Electric Parking Brake - elektromos kézifék) rendszer tartalmaz egy merevítőt a két fékpofához, egy kétállású hidraulikus hengert a kézifékhez, illetve mechanikus állítási lehetőséget.
– Az olcsón elérhető dobfék, a beépített szabályozási lehetőség, valamint az ESC-n keresztül történő aktiválhatóság ideális egy könnyű, hatékony és alacsony költségű rendszer kialakításához, aminek köszönhetően az EPB tökéletes választás a kisméretű kompakt autók esetében – hangsúlyozta Bernhard Schmittner, a Continental alváz és biztonság divíziójának elektromos kézifékrendszerekért felelős vezetője.
A kompakt modelleken kívül a Continental elektromechanikus rendszere felhasználható még a kisteherautóknál és szabadidő-terepjáróknál alkalmazott duo-szervo fékek esetében is.
Az elektromos kézifék előnyei
A funkcionalitás szempontjából a dobfékbe szerelt elektromos kéziféknek ugyanazok az előnyei, mint a tárcsa- és duo-szervo fékeknél alkalmazott elektromos kézifékeknek. A fék gombnyomással aktiválható, ezenfelül a különböző támogatórendszerek (például a lejtőn elindulást segítő elektronika) növelik a kényelmet és a biztonságot. A gyártók pedig szintén élvezik a beltér tervezésekor elérhető szabadságot, mivel nincs többé kézifékkar, amely korlátozná őket.
EPB rendszer dobfékkel szerelt kompaktokhoz a Continentaltól |
– Arra számítunk, hogy a kézifékkar egyre több autóból eltűnik, és nem csupán a felsőkategóriás szegmensek modelljeiből. Ehelyett az autókat egyre több esetben gombnyomásra működő elektromos kézifékkel látják majd el – emelte ki Matthias Matic. – 2015-re minden negyedik Európában eladott autóban elektromos kéziféket találunk majd. Ez több mint ötször annyi, mint 2008-ban – tette hozzá a hidraulikus fékekért felelős igazgató.
Elektromos kézifékek (EPB) a Continentaltól
A dobfékbe szerelt elektromos kézifékeken felül a Continental termékei között találunk duo-szervo fékekhez (EPB-DS) és a féknyeregbe integrált, tárcsafékekhez kifejlesztett (EPB-CI) elektromos kézifékrendszereket is.
Az EPB-DS egy nagy hatékonyságú dobfék, amelyet a fékdugattyúba szerelnek. A rendszert legtöbbször luxusautókban, sportautókban és SUV-okban találjuk meg. Az EPB-CI egy beépített féknyereg és egy elektromos kézifék kombinációja. A fékek irányítását mindhárom EPB rendszer esetében az elektromos menetstabilizátorba (ESC) integrált vezérlő végzi.