Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beszállítóvá válni és ott tartósan megmaradni
- A német gazdaság fellendülése magával húz bennünket is - nyilatkozta az AutoPro-nak Zai Péter, a Technoplast Kft. ügyvezető igazgatója egy beszállítói fórumon.
- Két céggel folytatott tárgyalását is végignézhette az AutoPro, egyik az osztrák-kanadai Magna, a másik a Magyar Suzuki. Milyen érzésekkel állt fel a tárgyalóasztaltól?
- A tárgyalások alapján reális esélyt látok arra, hogy ezekhez a cégekhez beszállíthassunk, illetve a beszállításokat folytathassuk, hiszen mind a két céggel van már meglevő kapcsolatunk. A Suzukinak elég sok szerszámot készítettünk, ami pedig a Magnát illeti, a győri fejlesztő irodájával van közös projektünk.
Zai Péter ( jobbra) Gerald Taschnerrel, a Magna Presstech AG képviselőjével tárgyal |
- A MAJOSZ beszállítói napján nem csak mint cégvezető, hanem az Észak-magyarországi Autóipari Beszállítói Klaszter ( NOHAC ) képviseletében is részt vett. Lesz új kezdet a beszállítói iparban?
- Az Észak-Magyarországi Autóipari Klaszter valóban társrendezőként vett részt a beszállítói napon, korábban mint cégvezető is jelen voltam a megbeszéléseken. Úgy látom, hogy a cégek nagyobb eséllyel léphetnek fel, ha klaszterba tömörülnek, mivel így komplexebb szolgáltatást képesek nyújtani az autóipari cégeknek. A legutóbbi magyarországi beruházások komoly esélyt adnak arra, hogy növelhessük a beszállításokat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a magyar beszállítók a Mercedes kecskeméti gyárának felavatása után rögtön beszállítók lesznek. A tapasztalat ugyanis az, hogy ezek a cégek hozzák magukkal a beszállítókat, s első néhány évben ők biztosítják a zökkenőmentes termelést. Utána azonban van esély arra, hogy a magyar cégek is beszállítók legyenek, először kisebb értékű beszállítással, majd egyre növekvő mennyiségben és értékben. Így volt ez az Opel és az Audi esetében is.
- Mi a nehezebb, ez nagy céghez beszállítóként bekerülni vagy tartósan beszállítóként ott maradni?
- Mind a kettő nehéz, bekerülni azonban mégis csak nehezebb, mert az autógyárak biztonságtechnikai és gazdaságossági szempontok miatt nagyon óvatosak és sok feltételnek kell megfelelnie egy beszállítónak. Elsősorban a műszaki-technikai feltételeknek, a minőségbiztosítási feltételeknek, de garanciát kell adni vis maior esetekre is, amikor a beszállítónak kell állni a költségeket. Ugyanakkor ha már bekerül egy vállalkozás egy nagy céghez, akkor ez egy érdekes kapcsolatot hoz létre. A nagy cég a saját színvonalára tudja felhúzni a beszállítót, hogy csak a saját példámat mondjam, s akár a Rábát, akár az Audit említhetném.
- A magyar autóipari cégeket igencsak megviselte a válság. Az ön által képviselt klasztertagok látják már a fényt az alagút végén?
- A válság valóban mélyen érintette a magyar autóipari cégeket, a mi klaszterünk tagjait talán még mélyebben, hiszen Észak-Kelet-Magyarországon működő cégek vagyunk, a nagy beszállítói központoktól egy kicsit távolabb. A fényt azonban már látjuk az alagút végén, főleg azért, mert a klasztervállalataink német orientációjúak, s az elmúlt fél évben a német gazdaságnak ez a területe is érezhetően fellendült. Ezért úgy gondoljuk, hogy a német gazdaság magával húz bennünket is.