Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Bosch: 2030-ra tízből hét új autó elektromos lesz
2024.04.18 12:07Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektromos utasszállító repülőket még nem találták fel
Ahhoz, hogy a kereskedelmi, vagy katonai repülésben elterjedjenek az elektromos meghajtású gépek, több technikai "csodának" is történnie kell - mondta a Flightglobal légügyi szaklapnak a Pratt & Whittney amerikai hajtóműgyártó cég alelnöke.
Alan Epstein szerint az első és legfontosabb, hogy az akkumulátor-technológiának ötven-százszor fejlettebbnek kell lennie a mostaninál, megjegyezve, hogy egy 737-es Boeing utazómagasságon való repüléséhez 10 megawatt energiára van szükség. Ehhez képest a mostani akkumulátor-technológiával csak a mostani távok századát tudják a gépek megtenni.
Jelezte, a Pratt & Whittney a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökeivel már egyeztetéseket folytatott arról, hogy közösen építenének egy olyan hajtóművet, amely nagy repülőgépeket képes mozgatni.
Ezekhez azonban olyan technológiára van szükség (például új szupravezető-technológiára), amelyet még nem találtak fel. El kellene távolítani a hajtóművek mágneses árnyékolását a súlycsökkentés miatt. Ennek hiányában a hajtóművek mellett ülő embereket megölnék - magyarázta a szakember.