Beszállítók A világ legnagyobb elektronikai gyárában jártunk – képgaléria Hatvanból

A világ legnagyobb elektronikai gyárában jártunk – képgaléria Hatvanból

autopro.hu | 2014.06.23 10:00

A világ legnagyobb elektronikai gyárában jártunk – képgaléria Hatvanból

A Bosch hatvani autóelektronikai gyárában jártunk. Összefoglalónkban felsoroljuk az üzemmel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A képek önmagukért beszélnek.

Hirdetés

Az 1998-ban alapított hatvani Robert Bosch Elektronikai Kft. üzemében 1999-ben kezdődött meg a termelés váltóvezérlők gyártásával. Mára 38 termékcsoport, 250 termékcsaládjában több százmillió terméket gyártottak már le itt.

Tavaly a Bosch a hatvani autóipari gyárat is 2 ezer négyzetméterrel bővítette, így a gyár területe már meghaladja a 92 ezer négyzetmétert. Az új irodai szárnyban száz új munkaállomást hoztak létre, itt a beszerzés és logisztika kapott helyet.

A hatvani gyár termékvolumenek jubileumait ünnepelte – a tíz milliomodik műszerfal, a harminc milliomodik fedélzeti vezérlő vagy a hatvan milliomodik érzékelő legyártását – ebben az évben, emellett idén ünneplik a gyártás elindításának 15. évfordulóját is.

A hatvani gyárban a dolgozók átlagéletkora 33 év, a munkásokat egyébként hatvan busszal, nagyjából hatvan kilométeres körzetből szállítják Hatvanba. Komfort-, meghajtó- és biztonsági rendszereket alkatrészei készülnek a gyártósorokon.

Motorvezérlőket 2006 óta gyártanak, az első termékeket a BMW-nek szállították. Mostanra elérték az évi 10 millió darabos mennyiséget, ez azt jelenti, hogy a világon évente eladott mintegy nyolcvanmillió új autóból minden nyolcadikba Hatvanban készül a motorvezérlő.

Magasan automatizált a motorvezérlők gyártása és a flexibilis gyártástechnológiával gyorsan tudnak alkalmazkodni a megrendelői igényekhez. Az összes Hatvanban készülő autóelektronikai alkatrész 70 százalékát nyomtatott áramkörre szerelik.

Távolságtartó tempomatokhoz radarérzékelőket is gyártanak Hatvanban. Az LRR (Long Range Radar), azaz hosszú távú radarérzékelők 250 méteres hatótávon érzékelnek és zömmel prémium autókba, Audi A8-asokba és Porsche Cayenne-kbe szerelik a kiszállítás után a megrendelők. Ezekből 45 ezer darab készül havonta itt.

Az MRR (Mid Range Radar), azaz közepes távolságú radarérzékelők 150 méteres hatótávon működnek, 50 ezer darabot készítenek belőlük havonta. Volkswagen, Chrysler, Nissan és Honda modellekbe kerülnek be leginkább.

Német hagyományokra építve bevezették a duális képzést. Egy helyi iskolával együttműködésben pár napos tréninggel kezdődött a képzés, ezt két alapképzés követte. Mára az aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, Gépészeti Szakközépiskola és Kollégiumban 14-en elektronikai technikus szakon, a hatvani Damjanich János Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégiumban pedig szintén 14-en mechatronikai technikus szakon folytathatják érettségi utáni tanulmányaikat.

Ezeken a szakterületeken adják a high-tech sorok működésének alapját az itt képzett szakemberek. Szervizesként és gépmesterként dolgozhatnak a két éves képzést követően a hatvani gyárban.

A gyakorlati oktatás mindkét szak esetében tanulószerződéssel a hatvani Robert Bosch Elektronikai Kft. telephelyén történik. A tanulók ösztöndíjat, nyelvtanulási lehetőséget és a technikusi oklevélhez egy kiegészítő Bosch oklevelet kapnak. A tavaly végzett technikusok 89 százalékát alkalmazták a Boschnál Hatvanban.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink