Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A beszállítók már az önvezető járművek piacának fellendülésére készülnek
Az önvezető járművek különböző érzékelőkkel, szoftverekkel és programokkal vannak ellátva, amelyekre egyre nagyobb igény mutatkozik a piacon, ezzel pedig nő a verseny a beszállítók között.
A globális járműgyártás szinten marad, de az önvezető autók alkatrészeiben van a jövő aranybányája a beszállítók számára. Mi sem támasztja ezt alá jobban, mint hogy becslések szerint 2020-ra az autógyártók várhatóan 85,9 millió járművet fognak legyártani ütközéscsökkentő rendszerekkel a Gartner Research adatai alapján.
Így már érthető, hogy az olyan vállalatok, mint a Bosch, a Continental, és az Autoliv, amelyek az autóipar legnagyobb beszállítói, elősegítik a szükséges szenzorok, számítógépes chipek és szoftverek integrációjának fejlődését. Mivel a kutatás-fejlesztési költségek jelentősek, remélik, hogy az új technológiákat versenyképessé tudják tenni a méretgazdaságosság kihasználásával.
A Bosch, az Automotive News beszállítói listáján szereplő első számú vállalat, amely 46,5 milliárd dolláros értékesítést ért el 2016-ban, forgalma több mint 1 milliárd eurót generált az érzékelőknek, szoftvereknek és az ütközéselkerüléshez szükséges szelepmozgatóknak köszönhetően. A cég emelte a tétet, ugyanis májusban bejelentette, hogy az elkövetkező öt évben 336 millió dollárt fog költeni az önvezető járművek mesterséges intelligenciájának fejlesztésére.
De még egy ilyen iparági óriás is, mint például a Bosch, újonnan létrehozott partnerségekre támaszkodva törekszik technológiai hiányosságainak fejlesztésére. Áprilisban például szövetséget kötöttek a Daimler AG-vel, vezető nélküli taxik gyártására.