A Schaefflernél labirintus tömítési rendszerrel gondoskodnak a tartós védelemről

Szerző: autopro.hu/Sz.K. | 2017.07.05. 10:04

Hogy kapcsolódik egymáshoz a labirintus és a kardántengely szó? A válasz a Schaeffler FAG márkájában, az új CorRX és Twin-Ax mélyhornyú golyóscsapágyakban rejlik. Az új termék két tömítőgyűrűt jelent, amiket okosan összekapcsoltak, és így azok lehetetlenné teszik a víz és a szennyeződések bejutását a csapágyakba.

Mélyhornyú golyóscsapágyat szinte minden jármű hajtásláncán találhatunk, beleértve az elsőkerék meghajtású kompakt autókat, a limuzinokat, a kisteher gépjárműveket és a terepjáró SUV-kat is. Ezek közül nagyon sok olyan extrém körülménynek van kitéve, ahol a víz és a szennyeződések bejuthatnak a csapágy belsejébe, és ott komoly károkat okozhatnak.

A Schaeffler most véget vet ennek az új CoRX és a Twin-Ax mélyhornyú golyóscsapágyaival, amiket személyautók hajtásláncához készített, és labirintus tömítési rendszerrel látott el, távol tartva a szennyeződéseket a csapágy belsejétől. Ez nem más, mint egy pár speciális kialakítású tömítőgyűrű.

A CoRX csapágyak axiális és radiális tömítésűek, a Twin-Ax csapágyak pedig két axiális peremmel vannak ellátva, amik rozsdamentes acélból készültek. A külső tömítő gyűrű víz és porálló. Mindkét csapágy egy harmadik tömítést is tartalmaz egy minimális érintkezéssel, ami megakadályozza, hogy a kenőzsír kikerüljön a csapágyból, és további védelmet biztosít. Ami több, az az, hogy a súrlódási nyomaték minimalizálva van, ezért a csapágy ideális összetevője a magas sebességű hajtásláncoknak.