Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Creo segítségét használja termékfejlesztésre a Bosch
2024.04.18 07:23Megszületett a megállapodás: jön a Chery Európába
2024.04.18 06:26Új fékrendszert fejlesztett a Knorr-Bremse
2024.04.18 04:20Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
12 milliárdos fejlesztés a tatabányai Otto Fuchsnál
A csúcstechnológiát képviselő préselőgép csaknem 5 milliárd forintba került, az új 7. és a 8. gyártósor, a kemencék és a hengerező gépek együttes értéke megközelíti a 7 milliárd forintot a keréktárcsákat készítő Otto Fuchs tatabányai gyárában.
– Tavaly több mint 16 milliárd forint volt az árbevételünk Tatabányán a kerékgyártásból, az idei terv 21 milliárd, a 2018-as pedig mintegy 30 milliárd forint – mondja Marcus Elkenkamp ügyvezető igazgató. – Feszített a tempó, ráadásul külön kihívást jelent a hőség a dolgozóknak. – Tizennyolc kemencénk van, amelyek le is adják a hőt. Ingyen biztosítjuk a védőitalt, az ásványvizet, ügyelünk a szünetrend betartására. Pihenőhelyiségeket alakítunk ki a lehető legközelebb a termelőhelyekhez.
Menyhárt Tibor gazdasági vezetőtől megtudjuk, hogy ebben az évben kezdik az irodaépület felújítását is. Immár több mint 22 éve gyártanak keréktárcsákat Tatabányán, az épületek rossz állapotban vannak. A felújítás során a külső megjelenésen szeretnének javítani, valamint modern öltöző- és fürdőhelyiségeket, étkezőt alakítanak ki.
– Nemcsak hazánkban és Európában, hanem a világon is egyedülállóak a gépek, amelyek munkába álltak itt nyáron – mondja a német tulajdonú Otto Fuchs Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – Ez biztosítékot jelent arra, hogy álljuk a piaci versenyt. Ehhez az is kell, hogy beszállítóik tartsák velünk a lépést. Időben értesítették őket a változásokról és a megnövekedett igényekről, zökkenőmentes az együttműködés.
Bizakodva várják a következő hónapokat, éveket. A két óriás, a 4000 tonnás és a 8000 tonnás présgép, valamint a hengerező, a hőkezelő, a két új megmunkáló sor az idén nyáron kezdte meg a termelést. A kapacitás tavaly 1,2 millió kovácsolt alumínium kerék volt, ebben az évben már 2 millió darab gyártása lehetséges Tatabányán.
Marcus Elkenkamp és Menyhárt Tibor a nagy értékű présgép előtt |
Fontos új vevőket sikerült megnyerniük, a Mercedes turbó és sport változatához (AMG) illetve a BMW M3-hoz is gyártanak exkluzív kerekeket. A beruházás révén teherautó kerekek gyártására és felületkezelésére is képessé váltak. Egyelőre tükörfényessé teszik az ideszállított kerekeket, jövőre gyártanak is. Eddig 18 coll átmérő volt a felső határ, most 22 coll lett.
A dolgozók száma növekszik. Három éve még valamivel háromszáz alatti volt a létszám, a mostani fejlesztések befejezésekor ez négyszáznyolcvanra nő.
– Nagy súlyt fektetünk a képzésre – teszi hozzá Menyhárt Tibor. – Állami támogatást is kapunk, hogy különféle képzési csomagokat bonthassunk ki, és lehetőségeket kínáljunk a munkatársaknak. Jó a kapcsolatunk a Tatabányai Szakképzési Centrum Műszaki Gimnáziumával, gyakoriak és népszerűek a gyárlátogatások. A helybeli Edutus Főiskolával stratégiai megállapodást kötöttünk. Van egy közös kutatás-fejlesztési projektünk, ezen kívül szeretnénk ősztől a duális képzés keretében hallgatókat fogadni. A következő hetekben eldől, hányan jelentkeznek hozzánk.
– Jól képzett dolgozókra van szükségünk – hangsúlyozza Marcus Elkenkamp. – Az utóbbi hónapokban a tatabányai ipari parkban elemeztük a munkaerő-piaci helyzetet, és azt állapíthattuk meg, hogy néhány cég nagyon agresszíven keresi a munkavállalóit, tőlünk is csábítottak el kollégákat. Ellensúlyozására úgy döntöttünk, hogy a cég alkalmazottainak júliustól a szokásos mértéket meghaladó béremelést adunk, ami eléri esetenként a 40 százalékot, átlagban 17,5 százalékos. Így mi is körülnézhetünk az ipari parkban a magasan képzett kollégák között. Ezt a jelentős béremelést biztonságosan megvalósítjuk, sőt, elképzelhetőnek tartom, hogy a következő években további növekedés legyen a juttatásokban.