Beszállítók 1000 állást hoz létre Miskolcon a BMW, Audi, Daimler beszállítója

1000 állást hoz létre Miskolcon a BMW, Audi, Daimler beszállítója

MTI | 2013.11.15 18:32

1000 állást hoz létre Miskolcon a BMW, Audi, Daimler beszállítója

A japán Takata cég gyárépítése révén újabb járműipari pólussal gazdagodik Magyarország. Az új üzemben légzsákokat fognak gyártani. A beruházás bejelentésekor Orbán Viktor úgy fogalmazott: visszakapaszkodtunk az első ligába. A helyszín kiválasztásában szerepet játszott a Miskolci Egyetemmel kialakítandó együttműködés is.

Hirdetés

Gyárat épít Miskolcon a japán Takata cég, ezzel mintegy ezer új munkahelyet hoz létre - jelentette be a magyar miniszterelnök és Stefan Stocker, a japán székhelyű járműipari beszállító vállalat elnöke november 15-én a Parlamentben. A kormányfő az újságírók előtt szólt arról is, arra számít, hogy az idei utolsó negyedévben a harmadik negyedévit is meghaladó mértékben bővül majd a magyar gazdaság.

Videó a bejelentésről

Az új Takata-gyárról szólva Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy a Mercedes-Benzé óta ez a legnagyobb zöldmezős beruházás Magyarországon. A helyszínválasztás azt üzeni, hogy Miskolcnak és a régiónak van jövője - mondta. A jövő héten hivatalos látogatásra Japánba utazó miniszterelnök megjegyezte azt is, hogy a Miskolci Egyetem fejlesztésének tervei egybeesnek az iparfejlesztési elképzelésekkel.

A kormányfő sajtónyilatkozatában emlékeztetett arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint Magyarország bruttó hazai terméke (GDP) 1,7 százalékkal emelkedett az idei harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

(Fotó: Árvai Károly)

Értékelése szerint Magyarország visszakapaszkodott az "első ligába", Közép-Európa jól teljesítő gazdaságai közé, sőt a megrendeléseket nézve arra számít, hogy az idei utolsó negyedévben a harmadik negyedévit is meghaladó mértékben bővül majd a magyar gazdaság. Tehát nem "fellángolásról" van szó - folytatta -, hanem arról, hogy az idén "megkapjuk a visszajelzést arról", hogy az elmúlt évek magyarországi történései ráállították az országot egy új növekedési pályára.

A harmadik negyedévi növekedésben kiemelkedő szerepet játszott az autóipar, de jelentős mértékben járult hozzá a mezőgazdaság és a híradástechnikai eszközök gyártása is - mutatott rá a miniszterelnök. A járműiparral kapcsolatban külön megjegyezte, hogy minden gazdasági előrejelzés szerint a gépjárműgyártás világméretekben növekedni fog a jövőben.

Ezért jó stratégiai döntés volt, hogy Magyarország nagy hangsúlyt helyezett gazdaságszerkezetében a járműiparra, így ugyanis hosszú évekre garantált a gazdaság bővülése - szögezte le Orbán Viktor.

(Fotó: Árvai Károly)

Kiemelte azt is, hogy a növekedési számokat le kell fordítani az emberek mindennapjait segítő intézkedésekre, majd példaként említette a rezsicsökkentést, a kiskeresetűek adókedvezményét és a gyed extrát. Hozzátette, a gazdaság bővülése akkor ér valamit, ha munkahelyek is származnak belőle, márpedig a magyar növekedés munkahelyteremtő típusú.

Stefan Stocker a tájékoztatón ismertette: komplett légzsákokat fognak gyártani az új üzemben. Kiemelte, hogy a magasan képzett munkaerő miatt választották Magyarországot, a miskolci helyszínt pedig azzal magyarázta, hogy a város egyetemével hosszú távú együttműködést akarnak kialakítani.

A Takata elsősorban autóipari beszállítással foglalkozó multinacionális cég, globális székhelye Tokióban található. Saját tőkéje 41,86 milliárd jen, a 2013. március 31-én zárult pénzügyi évében a konszolidáltan számított értékesítései világméretekben 415,52 milliárd jenre rúgtak. (1 japán jen 2,211 forint, 1 amerikai dollár 100 jen.) A cég 20 országban üzemeltet különböző gyártórészlegeket, Magyarországon eddig nem volt jelen. A világon összesen 55 gyára van, ahol alkalmazottainak száma meghaladja a 36 ezer főt. Európai központja Németországban, Frankfurt mellett található. A cég ügyfelei között található az Audi, a BMW és a Daimler is.

A cégvezető utalt arra, hogy a Takata hosszú évek óta foglakozik autók és más járművek biztonsági eszközeivel. Hozzátette, bár a járművek biztonsági berendezései, felszereltsége évek óta jelentősen javul, Európa útjain ennek ellenére évente mintegy 30 ezren veszítik életüket, ezért fontos a biztonsági berendezések folyamatos fejlesztése.

Stefan Stocker aláhúzta: sok érv szólt amellett, hogy Magyarországon fektessenek be, a beruházás kapcsán magasan képzett munkaerőre számítanak.

A Takata elnöke kiemelte azt is, hogy a Miskolci Egyetemmel hosszabb távon gyümölcsöző együttműködésre törekszenek, és a beruházással a Takata Miskolc fejlődését is elő kívánja segíteni.

Kiemelt Partnereink