Best Practice Scania: -30% anyag = -26% feszültség? – Egy új technológia meglepő eredményei

Scania: -30% anyag = -26% feszültség? – Egy új technológia meglepő eredményei

CAD-Terv Kft. | 2017.02.13 14:01

Scania: -30% anyag = -26% feszültség? – Egy új technológia meglepő eredményei

Mi lehet a kulcsa annak, hogy egy cég a termék- és gyártmányfejlesztés versenyében a sokadik körben is rendkívüli eredményeket tudjon felmutatni?

Hirdetés

A fejlődő technológiák hatását ki kell tudni használni. Az egyre gyorsuló világban egyre jobban növekszik a verseny tempója is, az élmezőny nem elérhető korszerű technológiák nélkül.

A mérnöki munkában a számítógépek először a szerkesztést, rajzolást forradalmasították, egy évtizede pedig már zajlik a mérnöki kalkulációk forradalma. Ennek nem alábecsülendő eszközei a végeselem módszeren alapuló valósághű szimulációs szoftverek.

Meg kell ismerni ezek képességeit és átgondolni, milyen hatással lehetnek a termék- és gyártásfejlesztésre. Ezt tették meg az OEM-ek sok éve, így a mai érdeklődők már az ő esettanulmányaikat hívhatják segítségül annak eldöntéséhez: mit adhat a cégünknek ez a technológia?

A CAD-Terv célja ennek a tudásnak az átadása a magyar mérnököknek a SIMULIA-Abaqus megoldás csomagban. Innen talált magának megoldást a SCANIA is a következő fejlesztési sikeréhez:

Kihívás:
Vezető gyártóként a SCANIA tovább akarta finomítani nehézgépjármű- és busz hajtásláncának elemeit, hogy teljesítse a szigorodó kibocsátási normákat, megőrizve a magas minőséget, miközben csökkenti a tesztek erőforrás igényét.

Megoldás:
A TOSCA Structure optimalizációs szoftver a fejlesztési folyamat kezdeti stádiumában, a dizájn koncepcióknál már figyelmet irányított az anyagmennyiség csökkentési lehetőségeire, miközben fenntartotta, akár erősítette a szerkezeti merevséget és tartósságot. Bővebb információ a megoldásról ITT.

Eredmények:
A TOSCA Structure lehetővé tette az anyagmennyiség 30%-kal csökkentését, miközben a feszültségek 26%-kal csökkentek, fejlesztési időt takarítva meg és szem előtt tartva a hatékonyan gyárthatóságot is. Az alkatrészek számítógépes optimalizációjával a SCANIA tesztköltséget takarított meg, és elérte, hogy járművei könnyebbek legyenek, kevesebb üzemanyagot fogyasztva csökkentsék emissziójukat. Mindezekkel együtt határidő előtt tudták piacra bocsátani Euro 6 minősítésű konstrukcióikat.

Tekintse meg az esettanulmányt ITT.

CAD-Terv Kft.
www.cadterv.hu
[email protected]
+36 1 461 9000

(x)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink