Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Scania: -30% anyag = -26% feszültség? – Egy új technológia meglepő eredményei
Mi lehet a kulcsa annak, hogy egy cég a termék- és gyártmányfejlesztés versenyében a sokadik körben is rendkívüli eredményeket tudjon felmutatni?
A fejlődő technológiák hatását ki kell tudni használni. Az egyre gyorsuló világban egyre jobban növekszik a verseny tempója is, az élmezőny nem elérhető korszerű technológiák nélkül.
A mérnöki munkában a számítógépek először a szerkesztést, rajzolást forradalmasították, egy évtizede pedig már zajlik a mérnöki kalkulációk forradalma. Ennek nem alábecsülendő eszközei a végeselem módszeren alapuló valósághű szimulációs szoftverek.
Meg kell ismerni ezek képességeit és átgondolni, milyen hatással lehetnek a termék- és gyártásfejlesztésre. Ezt tették meg az OEM-ek sok éve, így a mai érdeklődők már az ő esettanulmányaikat hívhatják segítségül annak eldöntéséhez: mit adhat a cégünknek ez a technológia?
A CAD-Terv célja ennek a tudásnak az átadása a magyar mérnököknek a SIMULIA-Abaqus megoldás csomagban. Innen talált magának megoldást a SCANIA is a következő fejlesztési sikeréhez:
Kihívás:
Vezető gyártóként a SCANIA tovább akarta finomítani nehézgépjármű- és busz hajtásláncának elemeit, hogy teljesítse a szigorodó kibocsátási normákat, megőrizve a magas minőséget, miközben csökkenti a tesztek erőforrás igényét.
Megoldás:
A TOSCA Structure optimalizációs szoftver a fejlesztési folyamat kezdeti stádiumában, a dizájn koncepcióknál már figyelmet irányított az anyagmennyiség csökkentési lehetőségeire, miközben fenntartotta, akár erősítette a szerkezeti merevséget és tartósságot. Bővebb információ a megoldásról ITT.
Eredmények:
A TOSCA Structure lehetővé tette az anyagmennyiség 30%-kal csökkentését, miközben a feszültségek 26%-kal csökkentek, fejlesztési időt takarítva meg és szem előtt tartva a hatékonyan gyárthatóságot is. Az alkatrészek számítógépes optimalizációjával a SCANIA tesztköltséget takarított meg, és elérte, hogy járművei könnyebbek legyenek, kevesebb üzemanyagot fogyasztva csökkentsék emissziójukat. Mindezekkel együtt határidő előtt tudták piacra bocsátani Euro 6 minősítésű konstrukcióikat.
Tekintse meg az esettanulmányt ITT.
CAD-Terv Kft.
www.cadterv.hu
[email protected]
+36 1 461 9000
(x)