Best Practice A CeMAT kiállításon a Jungheinrich megmutatta a teljes üzemen belüli logisztika világát

A CeMAT kiállításon a Jungheinrich megmutatta a teljes üzemen belüli logisztika világát

2016.07.25 10:19

A CeMAT kiállításon a Jungheinrich megmutatta a teljes üzemen belüli logisztika világát

2016. május 31. és június 3. között a CeMAT, a világ vezető intralogisztikai és supply chain management kiállítása, Hannoverbe várta ismét az érdeklődőket. A Jungheinrich, mint nemzetközi vezető vállalat az anyagmozgató gépek, valamint a raktári és anyagmozgatási rendszerek területén, az EXPO tető alatt mutatta be számos innovációját és fejlesztését az üzemen belüli logisztika területén.

Hirdetés

A hannoveri CeMAT a Jungheinrich számára hagyományosan egy fontos mérföldkő és nemzetközi kiállítás, ahol számos innováció került bemutatásra. „Connecting with your Business” mottó jegyében a hamburgi vállalat idén az EXPO tető alatt (33 és 34 pavilon és szabadterület) mutatta be a nyilvánosságnak az üzemen belüli logisztikai folyamatok racionalizására és költségcsökkentésére irányuló innovatív technológiáit, jövőbe mutató termékújdonságait, hatékony rendszereit és rugalmas megoldásait.

Új Jungheinrich design koncepció

A design több, mint a gépek külső megjelenése. A design a vállalat arca, a siker része, a minőség és az innovációs erő vizuális kifejezése. A Jungheinrich átalakította a targoncák designjának koncepcióját és egy jövőbe mutató, összetéveszthetetlen termékkonstrukciót alkotott. Az új, díjazott külső megjelenés jól szemlélteti a termékek műszaki és ergonomikus minőségét.

2016 év elején a Jungheinrich valamennyi gépénél a jól ismert Jungheinrich sárga mellett egységesen egy új Jungheinrich szürke színt vezetett be. Valamennyi 2016-tól bevezetésre kerülő modellnél az új határozott formát alkalmazzák, a menetfunkciók és a típus elnevezések egységesen jellegzetes zöld színnel kerülnek kiemelésre.

A passzív és aktív világítóelemek, lámpák funkcionálisan a targoncák új, a márkára jellemző arculatában kerültek beépítésre, munkakörnyezetben nagyobb biztonságot nyújtanak és jól felismerhető megjelenést biztosítanak.

Jungheinrich easyPILOT vezérlés jelentősen növeli a komissiózási teljesítményt

A Jungheinrich egy új asszisztens rendszert/ távirányító rendszert fejlesztett ki az ECE típusú horizontális komissiózó targoncákhoz a megrendelések manuális feldolgozására. A félautomata megoldás egy újfajta távirányítóval működik, amely egy tartóban övön vagy nadrág-, illetve kabátzsebben hordható és érintésre működteti a targoncát. A távirányító üzemmódban a targonca automatikusan halad a kezelővel és csak akkor áll meg, ha a kezelő ismét megnyomja a távirányítót vagy egy előre beállított, meghatározott utat megtett. Ily módon a komissiózáshoz használhatja mindkét kezét, időt takarít meg, mert nincs szükség folyamatos be- és kiszállásra.

A gépen menetirányban két lézerszkenner működik és a lézeres navigáció biztonságosan, az állvánnyal párhuzamosan vezeti az ECE-t, felismeri az akadályokat és automatikusan megáll. A Jungheinrich easyPILOT optimálisan kombinálható Pick-by-voice hangvezérelt kigyűjtési rendszerekkel és jelentősen növeli a komissiózási teljesítményt a kezelő tehermentesítésével párhuzamosan.

A világ legrövidebb univerzális targoncája – EMD 115i lítium-ion technológiával

2011-ben a CeMAT kiállításon a Jungheinrich a világon elsőként mutatta be a sorozatgyártásban készült lítium-ion meghajtású gépet. Ezt követte 2014-ben egy új generációs, saját fejlesztésű lítium-ion akkumulátor, amely 30 perc alatt egy teljes műszakra feltölthető és egy jelentős újítás az energia tárolási koncepció területén. 2016-ban folytatódik a sikeres fejlesztés és a Jungheinrich újabb lítium-ion technológiával működő targoncákat vezet be a piacra. Az egyik gép az EMD 115i típusú, 1.500 kg teherbírással rendelkező raklapemelőkocsi. Az aktatáska formájú, mindössze 14 kg tömegű akkumulátor kapacitása 40 Ah és a beépített töltőkészülékkel gyorsan, egyszerűen feltölthető. A kereskedelemben és raktárakban alkalmazható gép az új design szerint került kialakításra, rendkívül kompakt felépítésű és csekély a fordulási kör sugara.

A lítium-ion technológiával működő anyagmozgató gépek a gyakorlatban már most is akár 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, mint az ólom-savas akkumulátorral működő készülékek. Élettartamuk körülbelül háromszor hosszabb, mint a hagyományos energiatárolóé. Mindemellett a lítium-ion akkumulátorok tovább használhatóak, jobban tölthetőek. Míg a hagyományos, ólom-savas akkumulátor esetén a benne található energia körülbelül 80 százaléka hasznosítható, ez a lítium-ion akkumulátor esetén körülbelül 90 százalék. Az eredmény: nagyobb feszültségszinttel együtt jelentősen nagyobb teljesítmény ugyanazon kapacitás mellett. Mindez a lítium-ion cellák világpiaci árának folyamatos csökkenése mellett további költségcsökkentést eredményez.

EKX 4-es sorozatú szűkfolyosós targonca új motortechnológiával és lengécsillapítással

2015 decemberében vezette be a Jungheinrich új 5-s sorozatú szűkfolyosós targoncáját. A 2016-os CeMAT kiállításra a 4-s sorozatban is új modellt mutattak be. Az új targonca egy elektromos meghajtású komissiózó és felrakó gép – röviden kombitargonca – teherbírása 1.000 kg, maximális emelési magassága 10,5 méter. Intelligens könnyűszerkezet, újonnan fejlesztett szinkron hajtómotorok alkalmazása, energiavisszatáplálás regeneratív fékezéskor és tehersüllyesztéskor, valamint hatékony energiamenedzsment: mindezek hozzájárulnak a rendkívül alacsony energiafogyasztáshoz. Ezért kétműszakos alkalmazás esetén nincs szükség csereakkumulátorra, töltőállomásra és költséges felszerelésre, valamint az akkumulátorcseréhez szükséges emberi erőforrásra. A Jungheinrich garantálja kétműszakos működtetést egy akkumulátortöltéssel. Amennyiben egy akkumulátor kevesebb, mint két műszak alatt lemerül, a Jungheinrich térítésmentesen biztosít egy második akkumulátort. Az EKX 514-516 típusoknál először bemutatott másik innováció a Floor Pro opcionális lengéscsillapító teljesítménymodul a nagyobb teljesítmény és biztonság érdekében, akár egyenetlen talajon is. A modul alkalmazásával lehetőség nyílik arra, hogy kevésbé optimális talajon simábban és akár 30 százalékkal nagyobb sebességgel lehessen haladni.

www.jungheinrich.hu

(x)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink